Til innhold

Evy Beate Stykket

Den viktigaste jobben framover blir å bygge den nye kommunen vår. Det krev ei leiing som har evne til å lytte og samarbeide på tvers av politiske og geografiske grenser. Både som privatpersonar og politikarar har me stor tru på dialog og samarbeid. Derfor engasjerer me oss og har stilt oss til teneste i det politiske arbeidet. Eg er opptatt av barn og unge, kultur og frivilligheit. Det skal vera godt, trygt og inkluderande for alle å bu i kommunen vår!

Jeg er universitetslektor i norsk og arbeider hovedsakelig med språklige og språkdidaktiske emner. Jeg underviser i norsk ved barnehagelærerutdanninga, i lærerutdanninga og i norskemner på bachelor i språk og litteratur. Jeg er medlem av forskergruppa Språklig variasjon og endring i samfunn og utdanning.

Venstre har vært en tydelig stemme for å få på plass gjennomførbare tiltak i kampen for natur og miljø, og det vil vi fortsette med! Partiet prioriterer også alltid skolen, rett og slett fordi det er den beste investeringen vi kan gjøre for framtida vår.