Til innhold

Erik Johannessen

Erik Johannessen, 1.kandidat, Telemark Venstre

Erik Johannessen er født i 1965, er bosatt i Skien, er gift, har to barn og to barnebarn. Han er utdannet ved BI, er Statsautorisert regnskapsfører, og leder og driver større regnskapsbyrå i Grenland.

Erik har blitt med i Venstre fordi det er her han finner den beste politikken for det han er mest opptatt av, nemlig helse- og omsorg, næringsliv og gi muligheter for alle. Han er også svært engasjert i å bygge internasjonalt samarbeid i Norden, EU og NATO. Han er nå leder av Skien Venstre.

Et sterkt Venstre må til for å kutte norske klimautslipp raskere, stoppe det urimelige skatte-sjokket som næringsliv og gründere sliter med. Vi må legge til rette for vekst og utvikling i hele Telemark, for mulighetene er der, bare vi våger gripe dem. Da trenger vi alle hender i arbeid, og derfor er det så viktig å få ned det stadig økende sykefraværet.

– Jeg tror det kan bli et spennende og jevnt valg i september 2025. Vi i Venstre tror at vi vil nå fram til velgerne med vårt budskap om å snu de upopulære retro-prosjektene Støre og Vedum driver på med, og ta Norge framover igjen!