Toget på vent – Et statlig løftebrudd
Saken kort oppsummert: Etter at dobbeltspor Stokke – Sandefjord skulle prioriteres i første fase av NTP, har nå regjeringen gjennom nyeste NTP 2025-2036 bestemt at […]
Saken kort oppsummert: Etter at dobbeltspor Stokke – Sandefjord skulle prioriteres i første fase av NTP, har nå regjeringen gjennom nyeste NTP 2025-2036 bestemt at […]
Fredag ble det klart at regjeringen ikke prioriterer dobbeltspor sør for Tønsberg. Det får flere til å reagere. SKUFFEDE: Camilla Bilstad Johannessen (V) og Peder […]
Det er svært beklagelig at regjeringen Støre også i nasjonal transportplan 2025 – 2036 svikter Vestfoldbanen og den videre utbyggingen av dobbeltspor mellom Tønsberg og […]
Stortinget vedtok 14. juni 2022 deling av storfylket Vestfold og Telemark med virkning fra 1. januar 2024, og to nye Vestfold og Telemark fylkeskommuner opprettes fra samme […]
Det finnes ikke utdrag siden innlegget er beskyttet.
De fire partiene Høyre, Fremskrittspartiet, Venstre og Kristelig Folkeparti har i dag fredag 15. september 2023 inngått avtale om felles forslag ved konstitueringen av fylkestinget […]
Opprinnelig innlegg av Dag N. Kristoffersen og Tone Lind Jørgensen, kandidater for Venstre, i Tønsberg Blad: https://www.tb.no/styrket-formidling-av-munchs-kunst/o/5-76-2105682 Edvard Munch er den internasjonalt best kjente […]
Av: Suzy Haugan, gruppeleder Tønsberg Venstre, og Tone Lind Jørgensen, listekandidat for Vestfold Venstre Opprinnelig publisert i Tønsberg Blad 12.06.2023: https://www.tb.no/kulturminneplan-til-besvar/o/5-76-2074635 I mai fikk Tønsberg […]
Av: Dag N. Kristoffersen, 1.-kandidat Vestfold Venstre, Karin S. Frøyd, listekandidat Vestfold Vestfold Opprinnelig publisert i ØP 27.06.2023: https://www.op.no/torken-krever-nye-tiltak/o/5-36-1450865 Tørken på Østlandet – og i […]
Av: Dag N. Kristoffersen og Christina Leverkus, fylkestingskandidater for Venstre Gjennom flere tiår er det planlagt og bygget dobbeltsporet jernbane gjennom Vestfold. På slutten av […]