Venstres 10 tiltak for et bedre kollektivtilbud i Rogaland
I 2015 skulle andelen som reiste kollektivt være på 15 prosen ifølge fylkeskommunen sin regionalplan for energi og klima, vedtatt i 2010. Kollektivandelen er nå […]
I 2015 skulle andelen som reiste kollektivt være på 15 prosen ifølge fylkeskommunen sin regionalplan for energi og klima, vedtatt i 2010. Kollektivandelen er nå […]
Ringeriksbanen mellom Sandvika og Hønefoss har vært diskutert, planlagt og utredet i hele 125 år. I dag kunne Venstres leder Trine Skei Grande sammen med […]
Togene i Norge går ikke raskere enn de gjorde på midten av 70-tallet, har Aftenposten dokumentert. Ola Elvestuen og Abid Q. Raja spør seg om […]
Det mangler ikke skinner i Østlandsområdet, selv om det er trangt i Oslo-tunnelen. Det er på tide å ruste opp «de glemte grenbanene» – «Østlandsstjerna». […]
Karin S. Frøyd, fylkestingskandidat for Vestfold Venstre, setter fokus på kollektivtrafikken og hovedsatsinger fremover. **OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**
I 2011 endret Ruter pris- og sonestrukturen i Oslo og Akershus. Samtidig fjernet de lokalbilletten, noe som til sammen utgjorde at reisende mellom Ås og […]
I et leserinnlegg i Bygdeposten 1. august, 2015 lanserer Venstres ordførerkandidat i Modum, Erik Hørlück Berg, Brakar-tog som en spenstig kollektivløsning for Midt-fylket. Alle […]
Venstres ordførerkandidat i Skedsmo, Boye Bjerkholt, reagerer med vantro på at Ruter vil skrinlegge Ahusbanen, og heller kjøre buss fra Visperud til Ahus, Lillestrøm og […]
Venstres idegrunnlag Venstre stoler på det enkelte menneskes evne og vilje til å engasjere seg og være en aktiv samfunnsdeltaker. Vi mener politiske arbeid er […]
Norge trenger bedre og raskere kommunikasjoner, regionalt og nasjonalt. Samtidig må vi bidra til reduserte klimautslipp. Moderne høyhastighetsbaner vil redusere reisetider så kraftig at avstandsulemper […]