Der de rike bruker kollektivtrafikk
Buss, trikk og t-bane er ikke bare miljøvennlig – kollektivtrafikk skaper sosial mobilitet. Derfor er Oslo blant Europas minst delte byer, skriver Guri Melby i […]
Buss, trikk og t-bane er ikke bare miljøvennlig – kollektivtrafikk skaper sosial mobilitet. Derfor er Oslo blant Europas minst delte byer, skriver Guri Melby i […]
Byrådet fortsetter arbeidet med å gjøre Oslo til en internasjonalt ledende miljøby. I 2016 foreslår byrådet blant annet å heve driftsnivået for sykkel og å […]
Førstekandidat og byråd for miljø og samferdsel, Guri Melby, vil bygge ny T-banetunnel mellom Majorstua og Grünerløkka og erstatte buss med trikk på Ring 2. […]
Småhusområdene er under et sterkt press for at det skal bygges høyere og tettere. Oslo Venstre vil bevare småhusområdenes særpreg og kvaliteter. **OBS! Denne artikkelen […]
I Oslo skal det være enkelt, trygt, attraktivt og billig å reise miljøvennlig. Kollektivtransport skal være et naturlig førstevalg for de aller fleste reiser […]
Samferdselsdepartementet, Oslo kommune og Akershus fylkeskommune gav i 2013 Statens vegvesen, Ruter og Jernbaneverket et felles oppdrag med å lage en konspetvalgutredning (KVU) for økt […]
Som del av Oslos kollektivsatsing innføres det avganger hvert 15. minutt også på kveldstid på alle T-banens linjer. Også antallet avganger på flere av bussene […]
Venstres ordførerkandidat i Skedsmo, Boye Bjerkholt, reagerer med vantro på at Ruter vil skrinlegge Ahusbanen, og heller kjøre buss fra Visperud til Ahus, Lillestrøm og […]
Det må gjøres store løft i kollektivtrafikken fremover. Venstre satser på trikk, buss og bane. **OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år […]
Bystyret debatterte i dag årsberetninger og årsregnskap for kommunen. – Årsberetningene viser at kommunen har en sterk økonomi og at kommunen er godt drevet, mener […]