Bussen må raskere fram
I dag tar det nesten en halvtime med buss fra Brånås til Lillestrøm, når det ikke er kø. Men akkurat når de fleste skal til […]
I dag tar det nesten en halvtime med buss fra Brånås til Lillestrøm, når det ikke er kø. Men akkurat når de fleste skal til […]
Førstekandidat og byråd for miljø og samferdsel, Guri Melby, vil bygge ny T-banetunnel mellom Majorstua og Grünerløkka og erstatte buss med trikk på Ring 2. […]
Akershus, Oslo og Buskerud tilhører samme bo- og arbeidsmarkedsregion. For å få til et helhetlig og effektivt kollektivtilbud er en fusjon mellom Brakar og Ruter […]
Akershus, Oslo og Buskerud tilhører samme bo- og arbeidsmarkedsregion. For å få til et helhetlig og effektivt kollektivtilbud er en fusjon mellom Brakar og Ruter […]
I Oslo skal det være enkelt, trygt, attraktivt og billig å reise miljøvennlig. Kollektivtransport skal være et naturlig førstevalg for de aller fleste reiser […]
I 2015 skulle andelen som reiste kollektivt være på 15 prosen ifølge fylkeskommunen sin regionalplan for energi og klima, vedtatt i 2010. Kollektivandelen er nå […]
Elever som bor over 6 km fra skolen får i dag gratis skolekort som kun er gyldig i skoletiden. Tiril Eid Barland, 2.kandidat for Bærum […]
Karin S. Frøyd, fylkestingskandidat for Vestfold Venstre, setter fokus på kollektivtrafikken og hovedsatsinger fremover. **OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**
Samferdselsdepartementet, Oslo kommune og Akershus fylkeskommune gav i 2013 Statens vegvesen, Ruter og Jernbaneverket et felles oppdrag med å lage en konspetvalgutredning (KVU) for økt […]
Som del av Oslos kollektivsatsing innføres det avganger hvert 15. minutt også på kveldstid på alle T-banens linjer. Også antallet avganger på flere av bussene […]