Et godt miljøbudsjett
Byrådet fortsetter arbeidet med å gjøre Oslo til en internasjonalt ledende miljøby. I 2016 foreslår byrådet blant annet å heve driftsnivået for sykkel og å […]
Byrådet fortsetter arbeidet med å gjøre Oslo til en internasjonalt ledende miljøby. I 2016 foreslår byrådet blant annet å heve driftsnivået for sykkel og å […]
Venstre vil gi deg rask og sømløs tilgang til samferdsels- knutepunkter som en del av et best mulig transporttilbud i og til/fra Moss sentrum. Last ned […]
Å gjøre noe med de globale klimaproblemene handler om å ta lokalt ansvar, men også om å gå med åpne øyne og faste skritt mot […]
Det blir tett løp mellom rød og borgerlig side i Oslo. -Venstre fikk 8% på sist måling. Det er på nivå med 2011 og viser […]
Førstekandidat og byråd for miljø og samferdsel, Guri Melby, vil bygge ny T-banetunnel mellom Majorstua og Grünerløkka og erstatte buss med trikk på Ring 2. […]
I RB den 28. august hevder Høyres Kjartan Berland at parker og lekeplasser i Lillestrøm sentrum er en trussel mot næringslivet, fordi de tar opp […]
I 2015 skulle andelen som reiste kollektivt være på 15 prosen ifølge fylkeskommunen sin regionalplan for energi og klima, vedtatt i 2010. Kollektivandelen er nå […]
Venstre mener at norske klimagassutslipp må ned. I 2012 var de norske utslippene på 52,7 millioner tonn. Skal vi klare å nå klimaforlikets målsetning må […]
Venstre vil halvere reisetiden med buss fra Brånås og Holt/Vestvollen til Lillestrøm. **OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**
I Dagsavisen Fremtiden 21. august går Eidi Ann Hansen hardt ut mot Drammen kommunes manglende evne til å prioritere buss. Det krever mot å prioritere […]