Bortfall av fylkesgrenser kan løse trafikk-infarktet på R23 i Lier
Regjeringens bevilgning på 160 millioner kroner i belønningsmider til kollektivtrafikk til Buskerudbyen, fordelt med 80 millioner i 2020 og 80 millioner i 2021, er akkurat […]
Regjeringens bevilgning på 160 millioner kroner i belønningsmider til kollektivtrafikk til Buskerudbyen, fordelt med 80 millioner i 2020 og 80 millioner i 2021, er akkurat […]
Tempoet må opp for å finne bærekraftige løsninger for framtida. Ny kunnskap må føre til ny politikk. Hele samfunnet skal gjennom en stor endring mot […]
Fylkesordførerkandidat Erik Ringnes (V) vil fortsatt ha sommerpriser på bussene i det nye fylket. – Ti kroner billetten for buss om sommeren fungerer meget godt […]
Areal-, bolig- og stedsutvikling By- og stedsutviklingen skal være styrt av innbyggere, ikke utbyggere. Venstre vil sørge for gode prosesser for by- og stedsutvikling som […]
Klima, miljø og samferdsel Jordens ressurser er begrensede. Vi står både lokalt, nasjonalt og internasjonalt overfor en grunnleggende omstilling til et lavutslippssamfunn som vil berøre […]
Det er fortsatt bred enighet om handlingsprogrammet for Oslopakke 3 for årene 2020-2023. Arbeiderpartiet, Høyre, MDG, SV og Venstre har nå blitt enige om detaljene […]
Fornebubanen vil utgjøre den største utbyggingen av T-banenettet i Oslo i nyere tid. Når prosjektet står ferdig vil Fornebu, et område i enorm vekst, være […]
Innlegg i Dagbladet (31.05.19) av Oslo Venstres 4. kandidat Haakon Riekeles I årevis har vi i Oslo levd under bompengenes åk! Daglig passeringer og månedlige fakturaer, […]
-Dette handler om å få et godt beslutningsgrunnlag når vi skal investere milliarder av kroner i en t-banetunnel som skal stå i hundre år – […]
Byrådet vurderer å legge ned Briskebytrikken. Det får Venstres Hallstein Bjercke til å reagere. Skandinavias første elektriske trikkelinje kan være historie. Utredningen av nedleggelse av […]