Erik Johannessen er Venstres toppkandidat i Telemark!

Toppkandidater Telemark Venstre. Fv: Jason Al-saqqa, Erik Johannessen, Evy Beate Stykket

Telemark Venstre topper lista med tre spennende og gode kandidater!

– Telemark har enormt store muligheter for ny utvikling. Venstre står på hver dag for å løfte disse fram, slik at vi sammen kan bygge fremtiden for fylket vårt, sier Johannessen.

Erik Johannesen har blitt med i Venstre fordi det er her han finner den beste politikken for det han er mest opptatt av, nemlig helse- og omsorg, næringsliv og gi muligheter for alle. Han er også svært engasjert i å bygge internasjonalt samarbeid i Norden, EU og NATO. Han er Statsautorisert regnskapsfører, og leder og driver større regnskapsbyrå i Grenland.

– Mange land i Europa har store utfordringer med utenforskap og kriminalitet, og disse problemene kan bare løses gjennom godt og tillitsfullt samarbeid på tvers av landegrensene. Norge står også foran store utfordringer, og vi erfarer at nåværende regjering er mer opptatt av reversering og fortid enn finne nye, gode løsninger som fungerer i dag. Da er det like greit å få et regjeringsskifte hvor Venstre tar og har en stø hånd på rattet for å styre landet framover.

– Et sterkt Venstre må til for å kutte norske klimautslipp raskere, stoppe det urimelige skatte-sjokket som næringsliv og gründere sliter med. Vi må legge til rette for vekst og utvikling i hele Telemark, for mulighetene er der, bare vi våger gripe dem. Da trenger vi alle hender i arbeid, og derfor er det så viktig å få ned det stadig økende sykefraværet.

– Jeg tror det kan bli et spennende og jevnt valg i september 2025. Vi i Venstre tror at vi vil nå fram til velgerne med vårt budskap om å snu de upopulære retro-prosjektene Støre og Vedum driver på med, og ta Norge framover igjen, avslutter Johannessen.

Evy Beate Stykket fremhever barnehage og skole som de viktigste arenaene vi må jobbe med framover for å unngå at barn og unge opplever utenforskap, dropper ut av skole og utdanning og sliter med å finne seg til rette i samfunnet. Evy underviser bl.a. i språk ved Universitetet i Bø, og har lang erfaring i lokalpolitikken i Bø/Midt-Telemark.

Jason Al-saqqa ble som svært ung engasjert i elevdemokratiet i Skien, engasjementet i skole og samfunn har fulgt ham siden da. Han studerer nå kunstig intelligens (KI) og maskinlæring i Oslo. Jason er også veldig opptatt av internasjonale spørsmål, og da er det generelt situasjonen i Midt-Østen, og spesielt utviklingen for folk i Palestina som opptar ham mest.

Sammen med resten av de til sammen 12 kandidatene viser listen en bredde og dybde i kunnskap og erfaring som Telemark Venstre er stolte av, og har stor tro på at vil nå fram til velgerne med i stortingsvalget neste høst.

Ifølge nettstedet PollofPolls har Venstre ligget mellom 5 og 6 i gjennomsnitt på målingene nasjonalt det siste året. Partiet har satt seg et mål om 6,7% oppslutning i stortingsvalget 2025. Det kan gi økte muligheter for direkte mandat i Telemark for Venstre og øke mulighetene for utjevning i andre fylker.

Den endelige listen for Telemark:

Telemark Venstre, kandidater til Valg 25
Plass Navn Kommune F.år Kjønn