Myke trafikanter må føle seg trygge!

Foto: Mats Olsen

Etter at Meierikvartalet så dagens lys, er det mange som ønsker å krysse Solheimsgata mellom Meirikvartalet og Solsiden.

Stadig oppstår det skremmende situasjoner her.

Boye Bjerkholt løftet problemstillingen da kommunen ga sine innspill til handlingsplan for samferdsel i Akershus, men dette var på et mer overordnet nivå. Han valgte derfor også å kontakte Margrethe Prahl Reusch som leder samferdselskomiteen i Akershus for å stille spørsmål rundt dette konkrete krysningspunktet.

Du kan lese spørsmålet og svaret her: 66/24 Skriftlig spørsmål til fylkesrådet fra Margrethe Prahl Reusch (V) om fotgjengerfelt i Solheimsgata – Akershus fylkeskommune (afk.no)

RB skrev også en artikkel med bakgrunn i problemstillingen, og de bekreftet også vår bekymring rundt mange skumle situasjoner akkurat på dette stedet. Nyheter, Samferdsel | Her går mange rett over veien midt i trafikken: – Oppstår farlige situasjoner og nestenulykker på rekke og rad (mittlillestrom.no)