Tarjei avslører: – Slik blir Venstres største arrangement i 2024

Venstres ledertrio på scenen
Venstre samles i Lillestrøm 21.-22. september for Landskonferansen! Bli med på politisk verksted, debatt, fest og moro. Vi setter kursen for valgkampen og 2025-2029! Meld deg på i august.

21.-22. september går vårt største Venstre-arrangement av stabelen: Landskonferansen! Vi har snakket med Tarjei Svalbjørg for å se om vi kan lure ut avsløringer fra høydepunktene på programmet.

– Før du fyrer løs med spørsmål må jeg få si: Hold av datoene 21. og 22. september! Påmeldingen åpner i august, men vi skal fylle opp Thon Hotel Arena i Lillestrøm med 250 venstrefolk fra hele landet. Så ikke finn på å legge andre planer den helgen!, starter Svalbjørg ivrig.

Venstres Landskonferanse setter kursen for 2025-2029

Landskonferansen har fått tittelen «Framover i en usikker tid», hvorfor det?

– Svaret på usikre tider er aldri stillstand og reversering. Venstres politiske prosjekt er å ta Norge framover. Denne konferansen markerer startskuddet på valgkampen der vi skal bytte ut en regjering vi opplever er mer opptatt av reversering, enn å ta tak i de store utfordringene vi står midt oppi.

Venstrefolk samles i Lillestrøm 21.-22. september! Thon Hotel Arena blir fylt med engasjement og fellesskap. Hold av datoen, oppfordrer Tarjei Svalbjørg!
Dette blir en helg du ikke vil gå glipp av. Bli med på spennende foredrag, debatter, workshops og sosiale aktiviteter. Sammen skaper vi et sterkere Venstre!
Bli en del av et inspirerende fellesskap som samles den 21.-22. september på Thon Hotel Arena i Lillestrøm. Dette er en unik mulighet til å møte andre fra Venstres landsdekkende nettverk.
Ikke bare politiske debatter! Venstres Landskonferanse tilbyr også underholdning med nestledere som griper mikrofonen for å skape ystig steming. I år går det rykter om et standup-show . Kom og bli en del av festen og politikken på Thon Hotel Arena i Lillestrøm
Venstrefolk samles i Lillestrøm 21.-22. september! Thon Hotel Arena blir fylt med engasjement og fellesskap. Påmelding åpner snart!

Politisk verksted og debatt

Konferansen avholdes tett opp mot fristen for å sende inn endringsforslag til utkastet til stortingsvalgprogram for 2025-2029, er det en baktanke her?

– Ja! Vi setter av hele søndagen til politisk verksted og debatt. Gjennom stortingsvalgprogrammet skal vi sammen stake ut kursen for Venstres politikk de neste 4 årene, og landkonferansen blir den viktigste debattarenaen for å påvirke programmet før selve behandlingen på landsmøtet i 2025.

Dette er den perfekte arenaen for å teste argumenter, prate med programkomiteen og samle støtte for forslagene du sender inn.

Sylskarpe analyser, inspirerende talere og festlig allsang

Hva kan du ellers avsløre fra programmet?

– Det er enda mye arbeid som gjenstår, men får jeg det som jeg vil så blir alt fra sylskarpe analyser om det da nært forestående valget i USA, til inspirerende taler om hvordan vi kan løfte over 70 000 barn ut av fattigdom. Både våre egne dyktige politikere er med, samt eksterne ressurser fra inn- og utland!

Landskonferanse er jo ikke bare alvor, men mye fest og moro, hva bør vi glede oss mest til i år?

– Stemmer det! Lørdag kveld blir det fest, med dansegulv, og som alltid tradisjonsrik allsang til «Wind of Change» og «Europe United» ved midnatt. Så hadde vi jo en spørrekampanje i 2023 der vi spurte over 400 om å bli medlem av Venstre. Som belønning til oss selv har medlemmene krevd at nestleder Sveinung må gjøre standup, det blir gøy!

Åpningsartist : Blir det enda fetere enn Lars Vaular?

Og åpningsartist? På landsmøtet i 2022 ble det stor begeistring da Lars Vaular dukket opp på scenen, klarer vi å toppe det?

– Hehe! Der holder jeg kortene tett til brystet, men jeg mener årets åpningsnummer blir så fett at det i seg selv gjør det vært å bli med på konferansen! Det er bare å glede seg.