Venstre er klare for å ta Kristiansand framover

Foto: Frode Vestgarden

På nominasjonsmøtet 29.november ble det valgt liste for lokalvalget i Kristiansand. Lista har 50 navn og inneholder både kjente folk som har vært med i Venstre lenge og nye krefter.

Venstres ordførerkandidat i Kristiansand er Jacob Haugmoen Handegard.

Foto: Frode Vestgarden

«Jeg er med i Venstre fordi vi tar de viktige kampene lokalt, regionalt, nasjonalt og internasjonalt. Kristiansand trenger mer Venstrepolitikk. Fordi vi må sørge for at de som sliter med rus blir behandla bedre. Fordi vi trenger en mer kraftfull klima- og miljøpolitikk. Og fordi vi trenger politikere som står ved avtaler.» sa Handegard i sin tale til nominasjonsmøtet.

Lederen av nominasjonskomiteen, Emma Lind, vektla at det nå er satt sammen et bredt og sterkt lag. «Kristiansand trenger et sterkt Venstre i neste periode. Nominasjonskomiteen har derfor vært opptatt av å sette sammen et sterkt og bredt lag som sammen kan løfte Venstres velgeroppslutning her. Jacob er en engasjert og samlende leder som vi er helt sikre på vil klare å markere Venstres politikk på en god måte. Sammen med Christine, Petter og Ragnhild har vi en topp fire på lista som vil gjøre en god jobb med å løfte Venstre og bidra til å ta Kristiansand framover.».

Topp 10 på lista er som følger:

1. Jacob Haugmoen Handegard, 1995, Gimlekollen (forhåndskumulert)

2. Christine Alveberg, 1992, Kvadraturen

3. Carl Petter Benestad, 1951, Kvadraturen