Pål Farstad foreslått som Venstre sin fylkesordførerkandidat

Pål Farstad
Foto: Torill Myren

Nominasjonsnemnda for Møre og Romsdal Venstre har nå offentliggjort sitt forslag til de tre første plassene på fylkestingslista til valget i 2023. Pål Farstad er foreslått på førsteplass, med Lena Landsverk på andreplass og Frank Stenløs som nummer tre.

PRESSEMELDING

Tema: Topp tre på fylkestingslista for Møre og Romsdal Venstre.
Pål Farstad foreslått som Venstre sin fylkesordførerkandidat

Dato: 05.10.22
Fra: Nominasjonsnemnda, Møre og Romsdal Venstre
Kontakt: Kjell Johan Vatne, mob 91668065, [email protected]

Nominasjonsnemnda i Møre og Romsdal Venstre er i arbeid med sitt forslag til liste for valget 2023. Forslag til topp tre er nå klar. På førsteplass og som Venstre sin fylkesordførerkandidat foreslås Pål Farstad, med Lena Landsverk Sande på andreplass og Frank Petter Stenløs på tredje.

Topp tre har da følgende kandidater i rekkefølge:

1. Pål Farstad, (Kristiansund Venstre)
2. Lena Landsverk Sande (Vanylven Venstre)
3. Frank Petter Stenløs (Molde Venstre)

Pål Farstad er en politiker med bred erfaring fra både kommune-, fylke- og rikspolitikken. Han sitter i fylkestinget og fylkesutvalget, og satt på Stortinget for Venstre i perioden 2013-17. Han er opptatt av næringslivet generelt, men har et ekstra fokus på den maritime delen med fiskeri og havbruk, herunder også miljøkampen mot plast i havet. Han har vært og er sterkt engasjert i de høyere utdanningstilbudene i fylket, samt opera-/kulturhus i Kristiansund og Jazz-senter i Molde.

Lena Landsverk Sande er ordfører i Vanylven i sin 2. periode og en erfaren politiker. Hun har interessert seg sterkt for fylkespolitikken i flere år og er spesielt opptatt av samferdsel-, skole- og familiepolitikk. Hun vil gjerne bidra i saker som gjelder barn og unge, tannhelse og det videregående skoletilbudet i fylket, herunder utfordringer elever fra distriktene har. Hun hevder at mesterbrev er like viktig som mastergrad, og mener at fleire må få utdanningen sin gjennom praksis på arbeidsplassen. Som Venstre sin førstekandidat til stortingsvalget markerte hun seg tydelig som tilhenger av Stad skipstunnel.

Frank Petter Stenløs er en motivert og erfaren kommunepolitiker med 3 perioder for Venstre i Molde kommunestyre, formannskap og hovedutvalg. Denne perioden også som gruppeleder. Han har vært sekretær i fylkesstyret til Møre og Romsdal Venstre, både som valgt og ansatt, og kjenner slik fylket godt. Han er spesielt opptatt av samferdsel og kultur, begge to viktige saker i fylket. Forøvrig har han fra 2017 vært leder i Nesset frivilligsentral og er fritidsengasjert i det lokale revymiljøet.

Nominasjonsnemnda mener disse tre kandidatene utfyller hverandre på en fullgod måte med sine interesseområder og erfaringer.

Møre og Romsdal Venstre
Nominasjonsnemnda v/leder