Nominasjon til Fylkestingvalget 2023

Agder Venstre - fylkesting kvartett
Jacob Haugmoen Handegard, Beate Marie Johnsen, Malin Andrea Eriksen Briggs og Morten Leuch Elieson , Agder Venstre

Hvem ønsker du skal representere Venstre i fylkestinget i Agder 2023 – 2027?

Agder Venstre er nå i gang med nominasjonen til valget i 2023. Nominasjonsnemnda består av Torunn Sandvand, Anita Vestøl, Christopher McKensie og Arnt Gunnar Tønnessen. I tillegg en representant fra Unge Venstre og Venstrekvinnelaget. Nemnda skal foreslå kandidater til valglista som Venstre i Agder skal gå til valg på ved Fylkestingsvalget 2023. Til denne oppgaven ber vi om innspill fra lokallagene, enkeltmedlemmer og andre slik at prosessen og representasjonen av listekandidater blir best mulig både geografisk, kjønnsmessig, etnisk og i alder. Vi skal finne kandidater som kan være gode representanter for Venstre i fylket.

Det er dere som er lokalkjent, som vet best hvem som kan være gode kandidater. Dere kan foreslå folk fra egen kommune, eller andre som dere tenker kunne være aktuelle. Og dere kan foreslå dere selv. Medlemskap i Venstre er ikke et krav for å kunne bli foreslått, men de som foreslås, må selvfølgelig dele Venstres verdier og stå inne for politikken.

I inneværende periode har Venstre to representanter i Fylkestinget. Det er Beate Marie Johnsen fra Farsund og Jacob Haugmoen Handegard fra Arendal/Kristiansand. Målet ved neste valg er å få inn minst tre representanter.

Nominasjonsnemnda vil senere sende ut en alfabetisk liste over alle de foreslåtte kandidatene, hvor det blir anledning til å prioritere kandidatene før nemnda lager sitt forslag til nominasjonsmøtet.

Forslagene (gjerne supplert med en mini-cv) sendes til [email protected]

Svarfrist er 1 .august.