Innstilling til nytt styre

Foto: VHO

Innstillingen til nytt styre i Stavanger Venstre er klar. Valgkomiteen har hatt flere gode møter, og har satt sammen en innstilling til et styre med flere nye styremedlemmer.

Med utskiftninger betyr det også at det er noen som gir seg i styret og leder av valgkomiteen, Mette Vabø ønsker å takke de som går av.
– Jeg vil takke de avtroppende styremedlemmene og leder, Hege Benedicte Blom Stene, for en god innsats, noen av dem gjennom flere år.
Hun vil også takke de mange medlemmene valgkomiteen har vært i kontakt med gjennom prosessen.
– Det er mange gode Venstrefolk der ute som ønsker å gjøre en innsats og er topp motiverte for valgkampen neste år, det er en fryd å ta kontakt med dem.

Valgkomiteen har innstilt på Jan Erik Søndeland som ny leder for Stavanger Venstre.
-Vi ble raskt enige om hvilke egenskaper lokallagets nye leder måtte ha. Vi trenger en leder som er rutinert, motivert og har evnen til å mobilisere folk. Det kan, Jan Erik. Han har også vært i lokallagsstyret før og vet derfor godt hva han går til. Vi har tro på at Jan Erik kan dra med seg hele lokallaget i den viktige valgkampen vi skal inn i, sier Mette Vabø.

Jan Erik Søndeland er innstilt som ny leder i Stavanger Venstre

Valgkomiteen understreker at 2021 blir et veldig viktig år med Stortingsvalg på høsten. Det har derfor vært viktig for komiteen å få på plass et lag som sammen kan mobilisere medlemmer og lede valgkampen på en god måte. Samtidig legger vi bak oss et spesielt år i 2020 med mindre aktivitet enn normalt. Derfor er det ekstra viktig nå at vi lager et lag som er motivert for innsats og bidrar til å få Iselin inn på Stortinget.

Valg av nytt styre vil finne sted på årsmøtet den 9. desember.

Innstilling:
Leder: Jan Erik Søndeland (ny)
Første nestleder: Ann Elin Piel (ny i dette verv)
Andre nestleder: Tone Bogsnes (ny)
Styremedlem: Bjørn Tore Flakke (ny i dette verv)
Styremedlem: Thea Emilie Svartsund (ny)
Styremedlem: Eleanor Simmonds (Ikke på valg – valgt til 2021)
1. vara: Ingunn Westvik Jolma (ny i dette verv)
2. vara: Kolbein Haakon Lunde (ny)
3. vara: Lene Kramer (ny i dette verv)
4. vara: Ingvild Aase (ny i dette verv)
5. vara: Oda Oline Omdal (ny)