Si din mening om Stavanger-budsjettet 2021-2024

Foto: Stavanger Venstre

Hva bør politikerne prioritere i Stavanger-budsjettet for 2021-2024? Stavanger Venstre skal nå utarbeide et helhetlig budsjettforslag og inviterer nå DEG til å komme med dine innspill.

Fredag 23. oktober la kommunedirektøren i Stavanger frem sitt budsjettforslag 2021-2024. Politikerne har nå tatt over stafettpinnen og skal i tiden frem mot kommunestyremøtet 14. desember utarbeide de respektive partienes budsjettforslag.

Stavanger Venstre inviterer derfor deg til å sende dine innspill til hva som bør prioriteres i kommunebudsjettet. Invitasjonen går ut til privatpersoner, frivillige lag og organisasjoner, ansatte i kommunen, det offentlige og det private næringslivet.

Vårt mål er å skape en grønn og bærekraftig kommune som satser på barna, strekker ut en hånd til de svakere gruppene, som prioriterer kulturlivet og som tar på alvor behovet for å skape nye arbeidsplasser.

Hvordan kan du gi dine innspill?

For å gi dine innspill kan du enten ta kontakt med Venstres kommunestyregruppe direkte, eller komme på de åpne høringsmøtene som Venstre arrangerer sammen med de andre opposisjonspartiene og spille inn din sak der.

• Høringsmøter i regi av opposisjonspartiene (Venstre, KrF, Høyre, Frp, Pp):
    • Disse møtene er åpne for alle, men vi ber om at du booker tid på forhånd om du har en sak du ønsker å løfte. Dette pga effektiv tidsbruk og smittevernhensyn, da det er begrenset med plass i lokalet. Vi ser for oss å bruke 10 minutter per sak, inkludert spørsmål fra politikerne.
    • Tid/sted:
      • Finnøy: Tirsdag 27. oktober kl 17:30 – 19:00 (sted: Innbyggertorget på Finnøy, Judabergveien 6). Facebook-invitasjon her.
      • Rennesøy: Tirsdag 27. oktober kl 20:00 – 21:30 (sted: Innbyggertorget i Vikevåg, Asalveien 6). Facebook-invitasjon her.
      • Stavanger: Onsdag 28. oktober kl 18:00 – 21:00 (sted: Rådhuset i Stavanger). Facebook-invitasjon her.
    • Påmelding:
      • For påmelding kontakt Tormod Losnedal på tlf 412 80 871 eller epost [email protected]
  • Venstres kommunestyregruppe for direkte innspill:
    Gruppeleder Jan Erik Søndeland

Hva skjer etter høringsmøtene?

Etter høringsmøtene vil Venstres kommunestyregruppe bearbeide innspillene som er kommet og ta dette med i det videre arbeidet med budsjettet. Vi vil gjennomføre en rekke arbeidsmøter internt i partigruppa og det vil hentes innspill både fra internt i kommunen og fra eksterne. Som medlem i partiet er du til enhver tid velkommen til å kontakte gruppeleder Jan Erik Søndeland med dine innspill.

Merk at siste frist for fremleggelse av Venstres alternative budsjett er i formannskapsmøtet 19. november. Innspillene til Venstres kommunestyregruppe bør derfor sendes inn i god tid før dette.

Venstres kommunestyregruppe: Denne gjengen (og flere til) i Venstres kommunestyregruppe skal i tiden fremover jobbe på spreng med kommunebudsjettet for Stavanger kommune, 2021-2024! 🙂