Hvordan skal du bidra til å ivareta smittevern på valgkampakademiet og nominasjonsmøtet?

Møtene 24. og 25. oktober blir gjennomført i tråd med strenge smittevernregler. Vi er i dialog med kommuneoverlegen i Lillestrøm, Venstres Hovedorganisasjon og hotellet for en trygg og god gjennomføring av møtene.

Smittevernet blir bare så godt som hver enkelt deltaker gjør det til – og er vårt alles felles ansvar.

Ta hensyn og vær varsom.

Under finner du retningslinjer for hvordan du skal forholde deg dersom du er i karantene, settes i karantene, har symptomer eller utvikler symptomer mm. Ta gjerne kontakt om du har spørsmål!

Smittevernansvarlig for arrangementene er nestleder i fylkesstyret, Trond Svandal. [email protected]. mob: 480 53 940

Praktisk info
  • Vi må holde fysisk avstand og ha god hygiene for at vi skal kunne være sammen.
  • Vi kan ikke ha fysisk kontakt, som klemming, håndhilsning eller annet mellom mennesker som ikke deler husstand. Spar klemmen til neste gang dere treffes og gjør heller ekstra stas på hverandre med varme ord.
  • Når du ankommer, gå rett inn i salen og finn plassen din. Du vil få tilsendt kart i forkant slik at du vet hvor plassen din er. Bli på plassen din om mulig. Vi må forsøke å unngå sammenstimling og kø.
  • Vi kan snakke sammen, men ta forhåndsregler. De vi snakker med i mer enn 15 minutter, og på mindre enn 2 meter avstand, er nærkontakter.
  • Vær aldri nærmere enn to meter til en minister
  • Hent deg pausemat, kaffe og vann, og benytt toalett når du har behov for det, også underveis i møtet.
  • Vi holder 2 meter avstand i salen mellom plassene.
  • Lunsj lørdag serveres på angitt nummerert plass i restauranten (rett opp trappa ved hovedinngangen). Lunsj søndag serveres ved den enkeltes bord ved ankomst.
Konkret ber vi deg om å:
  • Vaske hendene eller benytte håndsprit hver gang du går inn i møtesalen og hver gang du forlater den.
  • Vaske hendene før du spiser
  • Ta en ren ny kopp hver gang du henter kaffe – glass til vann, sett skitne ting i ryddesonene for dette.
  • Unngå trengsel. Møtelederne tar hensyn til at alle skal få tid til å sette seg før voteringer.
  • Skriv ned navn på dine nærkontakter (under 2 meter avstand i mer enn 15 minutter) for å lette eventuell smittesporing etter møtene. Du kan f.eks ta bilde for å ha en logg på din telefon. Dette kan slettes 14 dager etter møtet. Smittesporing gjennomføres av helsemyndighetene i kommunen(-e) der man er hjemmehørende. Viken Venstre vil ikke be deg om navneliste med mindre det er behov for liste til smittesporing.
Retningslinjer for smittevern Viken Venstres valgkampakademi og nominasjonsmøte
  • For å være delegat til Viken Venstres nominasjonsmøte må du være tilstede i salen under konstituering.
  • Hold deg hjemme dersom du har symptomer på covid-19.
  • Dersom du utvikler symptomer på Covid-19 underveis i nominasjonsmøtet må du:
    • umiddelbart melde fra til Trond Svandal ([email protected] tel: 480 53 940) som er smittevernansvarlig.
    • Du kan ikke gå tilbake igjen til møtet.
    • Følg helsemyndighetenes retningslinjer for reise og når du kan gå ut av karantene.
    • Alle dine nærkontakter må varsles for å kunne gå i karantene. Det er vanligvis kommuneoverlegen i kommunen du er hjemmehørende som er ansvarlig for smittesporing.
  • Dersom du er i karantene kan du ikke reise på valgkampakademiet eller nominasjonsmøtet.
  • Dersom du før møtet står i fare for å havne i karantene må du sende vara.
  • Dersom du får melding om at du må i karantene mens du er på nominasjonsmøtet, må du umiddelbart forlate møtet og melde fra til Trond Svandal ([email protected] tel: 480 53 940).
  • Dersom du har testet positivt på Covid-19 og ikke er frisk enda skal du ikke delta på møtene. Følg helsemyndighetene sine retningslinjer.
  • Dersom du tester positivt på Covid-19 inntil 11 dager etter valgkampakedemiet/nominasjonsmøtet, ber vi deg varsle Trond Svandal ([email protected] tel: 480 53 940). Alle dine nærkontakter, også fra valgkampakademiet/nominasjonsmøtet, må varsles. Det er vanligvis kommuneoverlegen i kommunen du er hjemmehørende som er ansvarlig for smittesporing. Viken Venstre vil bistå med smittesporingen fra valgkampakademiet/nominasjonsmøtet hvis vi blir bedt om det, og har navneliste og kontaktinformasjon til alle som er tilstede. Er det under 10 dager siden møtet vil dine nærkontakter fra møtene måtte gå i karantene.