Stortingsvalget 2021

HVEM ØNSKER DU SKAL REPRESENTERE AGDER PÅ STORTINGET?

Nominasjonsnemnda i Agder Venstre er nå i gang med å finne kandidater til valglista som Venstre i Agder skal gå til valg på ved Stortingsvalget 2021.

Vi er på jakt etter kandidater som kan være gode representanter for Venstre i fylket og på Stortinget, og som kan samle mange stemmer for Venstre.

Venstre har dessverre ingen representant fra Agder på Stortinget denne perioden. Men ved begge de siste valgene ( både i 2013 og 2017) var det bare noen ytterst få stemmer som hindret Venstre fra å få et utjevningsmandat. Så muligheten for den som blir toppkandidat på lista i 2021 til å havne på Stortinget, er absolutt til stede. Derfor er det svært viktig hvem som kommer til å stå der.

Til å hjelpe oss i nominasjonsnemnda med denne viktige jobben, ønsker vi forslag på kandidater fra alle dere som er medlemmer og som kjenner/vet om gode folk i fylket. Du kan foreslå deg sjøl hvis du er motivert for en slik oppgave, eller andre som du tenker kunne være en god kandidat. Medlemskap i Venstre er ikke et krav for å kunne bli forelått, men de som foreslås må selvfølgelig dele Venstres verdier og stå inne for politikken.

Når lista med forslaget er klart, er det nominasjonsmøtet til høsten som endelig vedtar hvem som skal stå på lista.

Forslagene dine kan du sende til nemnda på mail til [email protected]

Svarfrist er 15. april.