Astrid Dyve, styremedlem i Larvik Venstre

privat

Astrid er nyvalgt styremedlem og helt ny i Venstre.

Etter mange år i Drammen, hvor hun arbeidet som spesialpedagog i barnehage og skole, har hun vendt «hjem» til Vestfold. Hun vokste opp i Sandefjord men har nå bosatt seg i Stavern. Det å flytte til en mindre by økte engasjementet for lokal politikk.

Siden Venstres program og grunnsyn passer hennes egen ideologi meldte hun seg inn i partiet for å bevisst engasjere seg for et rausere og mer inkluderende samfunn hvor vi ser enkeltindividene og tar vare på naturen. Som andelsbonde ved Virgenes gård er hun med å støtte et fremtidsrettet, regenerativt landbruk og hun velger å bruke lokale forhandlere som har fokus på ren mat og god dyrevelferd.

Hennes livsmotto “If you can dream it, you can do it” er et sitat av W. Disney. Å fokusere på det som er positivt og det man faktisk får til, har blitt et mantra. “Man må holde positivt fokus, selv om livet gir en utfordringer,” sier hun.

Fysisk aktivitet er viktig for henne. Naturen er både rekreasjonssted og inspirasjonskilde for hennes hobbyer skriverier og foto. Lange turer med hunden Caspian, enten på kyststien eller i skogen har blitt en del av hverdagen.

Familien betyr mye for henne, med mann og to barn og to barnebarn som gir livet en ekstra dimensjon.

Astrid er aktiv på FB og Instagram og kan ellers nås på Messenger eller Mail.