Karin S. Frøyd, kasserer for Larvik Venstre

I presentasjonsrunden av Larvik Venstres styre er turen nå kommet til nyvalgt kasserer, Karin S. Frøyd.

Landlige omgivelser, natur og utenrikspolitikk gjorde sitt til at Karin allerede i 1968 meldte seg inn i Unge Venstre. Fram til nokså nylig har hun vært særdeles aktiv i fylkespolitikken og det siste året som fylkesleder. Men nå har hun sagt seg villig til å bidra lokalt.
I tillegg til å ta seg av bilag og regninger for lokallaget, representerer hun Venstre i Planutvalget. Hun sier at hun prøver å gjøre en grundig jobb i de vervene hun har. Generelt foretrekker hun å gjøre et skikkelig grunnarbeid for å slippe å gjøre jobben en gang til. “Det er bortkastet tid”, mener hun.

I Planutvalget er hun spesielt opptatt av å ta vare på dyrket og dyrkbar mark og ivareta allmennhetens rettigheter i strandsonen. Naturen er nærmest hellig for Karin. Det gjenspeiler seg også i gleden med hagearbeid på Syrrist.

Fritid har hun ikke mye av siden hun er engasjert i mange lag og foreninger og hun har et stort nettverk av venninner.
“Så må jeg ikke glemme å nevne den store gleden jeg har å være sammen med de fire barnebarna. De gir ekstra påfyll av energi”, sier hun.

Karin kan nåes på de fleste sosiale plattformer og naturligvis på telefon.