Sidsel Lombardo, politisk nestleder av Larvik Venstre

Sidsel Lombardo, politisk nestleder for laget, har jobbet som fysioterapeut i privat virksomhet, men mest ved sykehuset i Larvik.

Født i Bærum og oppvokst på gård i Sørum kom hun til Larvik i 2001 etter å ha bodd på forskjellige steder både i Norge og i utlandet.

Hennes motto “Leve slik at det tjener natur og helse” er en rød tråd som styrer hennes personlige valg og levemåte. Hun ønsker å unngå unødig forbruk og helst bruke det som vokser eller produseres nær deg og handle lokalt.

Hun sier: “Det er både enkelt og vanskelig. Jeg tror ikke vi klarer å nå nødvendige klimamål ved å la bare Staten ordne opp med kvoter, forskning og renere teknologi. Vi trenger å justere livsstilen vår i tillegg. Også er internasjonalt samarbeid helt nødvendig for å løse problemet globalt, derfor er jeg for EU medlemskap.”

Venstres ønske om et enklere samfunn med mindre byråkrati er også en hjertesak. Derfor ønsker hun seg en skole med minimalt byråkrati og færre store reformer. La lærer være lærer, så forblir nok også flere i yrket.

I fritiden synger Sidsel i kor og – helt i tråd med hennes livsmotto – elsker hun å komme seg ut i vår fantastiske natur. “Det er godt for kroppen og sjelen”, sier hun. Derfor er det godt mulig du treffer på henne i ei av de flotte skogsløypene her i Larvik. Ellers når du henne på telefon eller mail.