– Gratulerer, Abid Raja!

Foto: Viken Venstre

Venstre har nå fire statsråder i regjeringen innenfor Venstres politiske kjerneområder. Vi er veldig glade for at Viken Venstre, med Abid Raja, også blir representert i den nye blå-grønne regjeringen!

Solveig Schytz trer inn i Stortinget som representant for Viken

Endringen i regjering medfører også endringer på Stortinget. Solveig Schytz, gruppeleder for Venstre på fylkestinget i Viken, er Abids vara til stortinget. Hun trer derfor inn på Stortinget.

Også Maren Hersleth Holsen, tidligere fylkesleder i Østfold Venstre, har fått nye oppgaver. Hun er utnevnt til statssekretær i klima- og miljødepartementet.

Viken Venstre gratulerer Abid Raja og Maren Hersleth Holsen med nye oppgaver i regjeringen, og Solveig Schytz med plass på Stortinget!

Abid Raja blir ny Kultur- og likestillingsminister. Abid har sittet på Stortinget for Akershus siden 2013. Abid får nå ansvaret for ta arbeidet med kultur-, idretts- og likestillingspoltikken videre, og bygge på det solide grunnlaget som Trine har lagt.

Solveig Schytz går fra vervet som gruppeleder i Viken fylkesting til nå å bli stortingsrepresentant. Solveig har lang erfaring i fylkespolitikken i Akershus, ikke minst som leder for hovedutvalg for samferdsel i Akershus. Solveig har også gjort et stort arbeid for å ruste det nye Viken. Dette er viktig erfaring og engasjementet hun tar med seg inn på Stortinget.

Maren Hersleth Holsen er ny statssekretær i Klima- og miljødepartementet

Maren Hersleth Holsen blir statsekretær i Klima- og miljødepartementet under Sveniung Rotevatn som ny statsråd. Maren har vært aktiv i lokalpolitikken i Østfold og vært varaordfører i Eidsberg. Maren har også tidligere regjeringserfaring, som politisk rådgiver for Lars Sponheim i Bondevik II-regjeringen.