Høstkonferanse 2019 Møre og Romsdal

«Foto: MRVenstre»

Kristiansund var godt representert på Høstkonferansen 2019 som ble arrangert av fylkeslaget helga 9.-.10.november i Molde.
Fire av våre medlemmer var tilstede med Pål Farstad, Ragnhild Helseth, Asgeir Bahre Hansen og Kristian Hoseth Birkeland. Gjest fra VHO var organisasjonsrådgiver Runolv Stegane

Ragnhild Helseth var tilstede som fylkesleder med ansvar for gjennomføring av samlingen. Den er del av Lokalpolitisk nettverk som VHO denne høsten hadde gitt benevnelsen Høstakademi, og som ble konferanse med 18 deltagere fra hele fylket.

Runolv Steganse ga opplæring for folkevalgte nyvalgte og erfarne, hvordan stå i tillitsverv som innvalgt i kommunestyrer.

Pål Farstad var med som nyvalgt Fylkestingsmedlem og ikke minst medlem av Fylkesutvalget. Asgeir Bahre Hansen deltok som lokallagsleder i Kristiansund. Også Kristian Hoseth Birkeland UV Kristiansund deltok. Som studerende i Bergen kom han oppover for å delta på samlingen, noe vi setter stor pris på.

Evaluering av Kommune- og fylkestingsvalget 2019 var en av postene på programmet.

Mer om konferansen kan leses på hjemmesida til Møre og Romsdal Venstre her: Artikkel om Høstkonferansen 2019