Landskonferansen 2019

Deltagere på Venstres landskonferanse 2019. På bildet ser vi fra venstre Frank Stenløs (Molde), Ulla Hay(Sula), Lena Landsverk Sande(Vanylven), Geir Morten Karlsen (Averøy), Annika Brandal (Hareid), Frøydis Austigard (Molde), Britt Giske Andersen (Giske), Olav Persson Ranes (Oslo/Surnadal). Foran: Håvard Urkedal (fylkesstyret) og Ragnhild Helseth (fylkesstyret), «Foto:Liv Aaberg»

Lokallag og fylkeslag fra Møre og Romsdal var godt representert på Venstres landskonferanse 2019. Den samlet 365 deltagere fra hele landet og ble arrangert 26.-27.oktober på Fornebu. Sosialt også svært vellykket helg.

Trine holdt en motiverende tale lørdag som ga retning på hvordan Venstre som et liberalt parti skal formidle politikk om folk og folk sin hverdag. Et sosialt fundament finnes i skolepolitikk, klima- og næringspolitikk, og det er alltid folk bak tallene som er viktigst for Venstre.

Abid Raja presenterte statsbudsjett 2020 på en ukonvensjonell måte i sin tale søndag og høstet stående applaus.

Lena Landsverk Sande, nylig gjenvalgt ordfører i Vanylven, holdt et engasjerende innlegg om Gode lokalsamfunn i en av plenumsesjonene.

Ragnhild Helseth ledet en av parallellsesjonene som hadde stortingsprogram som tema. Hennes ansvar er næringspolitikk som ble gjennomført med en godt besøkt sesjon på 32 deltagere .

Bilder får gi øvrig inntrykk fra en veldig godt gjennomført landskonferanse som på forhånd var forventet å være preget av lederspørsmål i følge media, men som isteden ble et veldig bra politisk verksted for alle de 365 deltagerne.

Landskonferansen 2019 møtesalen med 365 deltagere