Reelle løsninger for Hattfjelldal

Venstre

Valgkampen går mot slutten, og mange er fortsatt usikre på hva de skal stemme. Vi opplever en god tone, god takhøyde og med politikere som har reflektert over sine forslag og ikke i alt for stor grad gjentar ferdigformulerte slagord fra Oslo. Med dette som utgangspunkt ligger det an til at Hattfjelldal vil få et kommunestyre som evner å diskutere saker og ikke personer i neste periode, det er et godt utgangspunkt!

Vi er veldig glade i Hattfjelldal, men vi har noen utfordringer: folketallet synker og pengene strekker ikke til. Det må vi gjøre noe med! Hattfjelldal anno 2019 kan ikke drives på samme måte som Hattfjelldal i 1989, derfor er det slik at ting må gjøres på en annen måte.

Det mangler minst 5 millioner i kommunens budsjett, og Venstre er det eneste partiet som tør å si hvordan disse skal spares inn. Med for lite penger og svært synkende barnetall er det på tide å se på skolestruktur. Denne beslutningen må tas nå mens man enda har økonomiske krefter til å legge til rette for en best mulig hverdag for barna.

Det har vært kjørt mange og veldig omfattende omstillinger i kommunen de siste periodene. Med Venstre er den tiden forbi. Man må bli ferdig med dette en gang. Politikerne må ta de forslag arbeidstakerne selv i kommunen, som øverste arbeidsgiver lytte til sine ansatte og brukere og sørge for fremdrift og et budsjett i balanse. Hattfjelldal har mange flinke ansatte, de trenger å få konsentrere seg om å det de gjør best, å gi gode tjenester til folk.

Det vi trenger i kommunen er flere folk. Flere folk som kan drive vår fantastiske kommune! Det skal vi jobbe for. Derfor ønsker vi å satse på gratis barnehage og SFO, skape attraktive arbeidsplasser innen helse og heie fram alle som ønsker å skape sin egen arbeidsplass.

Alle politiske partier har gode program, men kun Venstre evner og tør å ta lederskap over økonomien og utfordringene Hattfjelldal kommune står i. Vi vil fremme reelle løsninger på utfordringene i kommunen. Venstre ønsker å ta utfordringen, tenke nytt og være på lag med fremtida. Derfor ber vi om din stemme på valgdagen.

Godt Valg!

Lars Gunnar Marken Ordførerkandidat