Vi må løse klimakrisen sammen!

Venstres mål er å ta vare på naturen og gjøre det enklere å ta grønne valg.

Vi er et resultatorientert miljøparti som kjemper knallhardt for sakene våre, derfor er vi ikke redde for å ta ansvar og inngå kompromisser for å få ting gjort. Det gjelder både internasjonalt, i Stortinget og i kommunene.

En kommer ingen veg med å stå på utsiden og rope.

Noen tror det ikke nytter å kjempe for miljøet, men endringer blir skapt av dem som deltar. Defor heier Venstre på alle de ungdommnene som denne uka går til skolestreik i kampen for miljøet og for de som er med i det store klimabrølet.

Venstre er et grønt næringsparti som vil utvikle velferdssamfunnet videre, samtidig som vi får ned utslippene der begrensninger av oljebruken er den største utfordringen. Derfor satser Venstre blant annet på elbiler, styrker kollektivtrafikken og skaper nye , grønne arbeidsplasser over hele landet.

I Kristiansand er Venstre opptatt av at all kollektivtransport skal være nullutslippskjøretøy, at prisen på månedskort for buss reduseres med 30%, at elbilfordelene beholdes og at det settes opp flere ladepunkter. Vi vil legge til rette for syklister og myke trafikanter og ta vare på grønne lunger og verdifulle naturområder. Matjord skal ikke bygges ned.

Klimakampen handler om å sikre frihet for kommende generasjoner, og å ta vare på en natur i økologisk balanse. Vi har dårlig tid, alle tiltak hjelper.