Kandidatpresentasjon: Johannes

Johannes står som nr. 5 på Osterøy Venstre si valliste.

Kven er du?

Johannes Mjelde. Bor og oppvokst i Mjeldalen i gamle Haus kommune. Universitetsutdannet og har jobbet i TV2 og ved Handelshøyskolen BI. Er nå selvstendig næringsdrivende og gårdbruker.

Kva er du opptatt av?

At innbyggerne skal få den kvaliteten på kommunale tjenester som vi fortjener. En fantastisk ekstrainnsats fra kommunalt ansatte får skuta til å gå. Dette er ikke holdbart i lengden. Den eneste løsningen er kommunesammenslåing. Veien mot robuste kommuner med gode fagmiljøer er nødvendig for at kommunen skal kunne håndtere nye og spesialiserte oppgaver. For mange handler saken om røtter, men tilhørigheten vår til Osterøy er uavhengig av kommunegrense.

Kvifor stiller du på Venstre si liste?

Jeg er opptatt av liberale verdier, tilrettelegging for enkeltindivid og lokalt næringsliv. Frihet for den enkelte er nødvendig for at Osterøy skal blomstre. I tillegg må vi sørge for at politikere også lokalt gjør jobben som folkevalgt; nemlig å ta kloke valg på vegne av oss velgere.

Her finn du resten av Osterøy Venstre si liste.

Her finn du Osterøy Venstre sitt valprogram.

Godt val!