Kapittel 8 – Samferdsle

God infrastruktur er avgjerande for busetnad, miljø og næringsliv. Vestland Venstre har tre hovudprioriteringar i komande periode.

  1. Trygge framkomelege vegar som reduserer reisetida internt i regionen; der trafikktryggleik får høgste prioritet, med ein nullvisjon i trafikkdrepne og hardt skadde.
  2. Vidareutvikla kollektivtilbodet i heile fylket, og Bybanetilbodet i Bergen.
  3. Enklare reiser gjennom gode digitale verktøy, samordna prissystem og forståeleg organisering.

Auka satsing på kollektivtransport, gåande og syklande er vesentleg for ein berekraftig vekst i

Bergensregionen og dei større tettstadane våre. Me vil at fleire skal kunna velja kollektivtransport framfor bil. Me vil sørgja for betre korrespondanse innafor kollektivtransporten, og ønskjer rimelegare kollektivtransport i heile fylket.

Venstre vil arbeide for at viktige samferdsleprosjekt i regionen vert prioritert høgare i Nasjonal Transportplan. Venstre vil legga vekt på gul midtstripe, rassikring, ferjeavløysingsprosjekt, auka vegvedlikehald, og utvikling av framtidsretta ferjetilbod tilpassa folk og næringsliv. Dette må prioriterast først i Vestland Fylkeskommunes innspel til Nasjonal Transportplan.

Vidare vil Venstre prioritere utbygging av veg/jernbane mellom Bergen og Voss (K5) og gul midtstripe på E39.

Me treng vidare utbygging av den digitale infrastrukturen for å kunna nyttiggjera oss heile fylket og hevda oss i konkurransen om oppdrag og arbeidskraft både nasjonalt og internasjonalt.

Mobilitet

Venstre vil:

  • leggje større vekt på miljø og kvalitet i anbodskriteria
  • utvikle båtrutetilbodet slik at det vert tilpassa lokale behov og korrespondanse med annan kollektivtransport, slik at kystsamfunna våre kan fungera best mogeleg
  • vurdera andre former for serviceskyssordningar enn ordinære rutebussar
  • byggje ut innfartsparkering ved utvalde kollektivknutepunkt
  • arbeide for eit felles billettsystem på all kollektivtrafikk i fylket
  • innføre færre soner innan kollektivtilbodet i heile Vestland
  • ha harmonisert, rimelig kollektivtransport i heile fylket, samt redusert takst i sone A
  • ha som mål å utvide «trygt heim-ordninga»
  • at det skal vere gratis for born å reisa med kollektivtransport ut barneskulen
  • at ungdomskortet skal vere tilgjengeleg for ungdom frå ungdomsskulen og ut året dei fyller 20
  • at studentkortet skal vere eit rimeleg alternativ, og skal gjelde heile Vestland
  • ha eit kollektivtilbod med tilrettelagt korrespondanse i kommunane
  • ha samsvar mellom utvikling av kollektivtilbod og innkrevjing av bompengar for utbygging av kollektivtilbod, sykkel og gange i samband med byvekstavtalar
  • gje bussen prioritet i lyskryss
  • at all offentleg transport skal vere universelt utforma
  • at Vestland skal prøve ut nye mobilitetsløysingar, og at regelverket må tilpassast dette
  • føra ein drosjepolitikk som kan gjera det mogleg å leva som løyvehavar og/eller drosjesjåfør i eit fornuftig regulert konkurransesystem
  • at drosjenæringa må ha same klimamål som anna kollektivtransport
  • ha kollektivtilbod på kveld og ettermiddag til alle campus i Høgskulen på Vestlandet utanfor sentrum.
  • etablere eit samarbeidsorgan og eit avtaleverk som sikrar at Bergen Kommune og kommunane i fylket vert sikra å bli høyrde, ogfor å påverka utviklinga av kollektivtilbodet i sin kommune/regionBysykkel - grafisk ikon
  • ha bysyklar i fleire tettstader i Vestland, også tilknytt campus-områda, universiteta og dei vidaregåande skulane
  • knyta bysyklar opp til månadskort gjennom ei rabattordning i dei kommunar det gjeld
  • byggje vidare på dagens flyplass-struktur som viktig for næringslivet i Vestland og for elektrifisering av flytrafikken

Fylkesvegane

Venstre vil:

  • prioritere trafikktryggleik og vegvedlikehald
  • prioritere sambinding av det nye fylket gjennom ein effektiv kyststamveg
  • sikre gode vegsamband austover for å ivareta næringslivet sine behov
  • ha kortare reisetid til Bergen og dei andre regionsentera
  • at det skal løyvast vesentleg meir midlar til rassikring, tryggleik og auka standard på fylkesvegane
  • lage ein plan for veglys langs regionale skulevegar
  • samarbeide med private aktørar, kommunar og stat om utbygging av sanitæranlegg og kvileplassar langs vegane
  • ha trafikksikringstiltak som gjer at alle kan gå og sykle trygt til skule, jobb og fritidsaktivitetar
  • stø opp om godkjenningsordninga «Trafikksikker kommune» og arbeida for at Vestland fylke skal bli godkjent som «Trafikksikker fylkeskommune»
  • at det skal vere mobiltelefon- og DAB-dekning langs alle fylkesvegane inklusiv tunnelar
  • at fylkeskommunen bør leggje til rette for at infrastruktur mellom kommunesentra vert best mogeleg når kommunane slår seg saman

Miljøvenleg transport og mjuke trafikantar

Venstre vil:

  • prioritera utbygging av gang- og sykkelvegnett i kommunar med planverk på gjennomgåande gang og sykkelvegnett og/eller Sykkelby-avtale
  • at alle nye vegtrasear i tettbygde strok skal ha gang- og sykkelfelt
  • bidra til endå betre infrastruktur for null- og lågutsleppskøyretøy
  • stimulere til at tungtransporten, ferjene og båtane vert fossilfrie
  • arbeida for at meir gods og folk vert transporterte på kjøl
  • at fylkeskommunen aktivt skal samordna sin samferdslestrategi med kommunane slik at ein til dømes kan gjere det rimelegare å føra fram straum og vatn

Skinnegåande transport

Venstre vil:

  • at lokaltrafikk på jernbanen Bergen-Voss må integrerast i kollektivopplegget
  • arbeide for å ruste opp Bergensbana slik at reisetida Bergen-Oslo blir konkurransedyktig med fly
  • arbeide for lyntogsatsing i landet, med hovudfokus på Vestlandsbana over Haukeli.
  • byggje ut Bybanen til Spelhaugen og Åsane
Bybanen på Spelhaugen
**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 5 år siden.**