Trafikksikkerhetsplan i bystyret

Sykkelmannen

Venstre ved Ragnhild Helseth fremmet tilleggsforslag om strakstiltak for å sikre kryssing Rensvikholem og gatekryssene rundt Christiegården i Vågen da Bystyret behandlet Trafikksikkerhetsplan for Kristiansund kommune. Vi fikk tilslutning kun fra ni representanter. Allikevel en viktig påminnelse om saken

Venstre har over tid fremmet spørsmål om disse trafikkfarlige områdene som spesielt gjelder syklister. Spørsmålet har vært reist i Formannskapet to ganger. Da Trafikksikkerhetsplana var oppe til 2.gansgs behandling i Hovedutvalget for miljø og teknisk, fikk Venstre tilslutning til at disse kryssene kom med.

Bakgrunn for forslagene i Bystyret var at Venstre mente tiltaksplana ikke var konkret. Det var kun en beskrivelse og en vurdering av alle punktene som var tatt inn. Det rimer dårlig med en tiltaksplan, mente representanten Helseth.

Rådmann svarte at det kommer en handlingsplan til høsten, sansynligvis kommer den til behandling i september. Der vil tiltak være konkretisert og kostander angitt.

Her er Venstre sine forslag som falt mot 9 stemmer:

Sak 19/35 Trafikksikkerhetsplan – Venstre tilleggsforslag

Nytt punkt 5

Det igangsettes strakstiltak for utbedring :
6.2
Rensvikholmen-Rv 70