Trine valgt som kandidat til det nye fylkestinget!

Jon Fivelstad

Valgkomitéen hadde nominert vår egen Trine Jørgensen Dahll på annen plass da utsendingene fra Telemark og Vestfold Venstre møttes til sitt første felles nominasjonsmøte på Gaustablikk i september. De to fylkene blir som kjent slått sammen fra 2020. Hun forsvarte plassen med suveren margin da valgsedlene var talt opp.

Kåre Pettersen fra Tønsberg ble et naturlig førstevalg ettersom Vestfold har flere innbyggere enn Telemark, og dermed flere representanter på nominasjonsmøtet. Pettersen er i dag varaordfører i Vestfold fylkeskommune.

Vi som kjenner Trine fra lokalpolitikken, vet at vi får en uredd politiker fra Kragerø som kandidat til det nye fylkestinget for Vestfold og Telemark.

Hun er gründer, og hun kjenner vilkårene for småbedrifter og private/offentlige barnehager. Hun er opptatt av kunst og kultur, og ikke minst av byggeskikk og bevaring av den gamle trehusbebyggelsen, noe som i disse tider er svært aktuelt, ikke bare i Kragerø, men også i flere av de andre småbyene i det nye fylket.

Gratulerer og lykke til Trine!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 6 år siden.**