Foreslå din kandidat til Venstres miljøpris

En rekke fylkeslag i Venstre deler også ut sine miljøpriser, og i 2018 vant Greve Biogass Vestfold Venstres miljøpris., Foto: Karin Frøyd

Hvert år deler Venstre ut miljøprisen til en person, organisasjon eller bedrift som har gjort en særlig innsats for klima- og miljøarbeidet. Vil du nominere din kandidat? Frist: 7. september.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 6 år siden.**

Venstre deler ut miljøprisen til kandidater som utmerker seg i sin innsats for å fremme praktisk miljøpolitikk eller sette viktige miljøspørsmål på dagsorden. Det er Venstres sentralstyre som vurderer de foreslåtte kandidatene, og prisen deles ut av klima- og miljøvernminister Ola Elvestuen på Landskonferansen 20. – 21. oktober.

Send ditt bidrag til [email protected] innen 7. september.

Viktig å løfte fram klimabidrag

– Det er viktigere enn noen gang å løfte fram dem som gir viktige bidrag for å sikre en levende og bærekraftig planet. Nå kan du og ditt lokal- eller fylkeslag være med å avgjøre hvem som skal få ekstra oppmerksomhet for sitt arbeid i år, sier generalsekretær Marit H. Meyer.

Tidligere vinnere

Tidligere mottakere er bl.a. Folkeaksjonen mot giftutslipp i Bøkfjorden, Folkeaksjonen i Hardanger og aksjonene mot oljeboring i Lofoten og Vesterålen. En rekke fylkeslag i Venstre deler også ut sine miljøpriser, og i 2018 vant Greve Biogass Vestfold Venstres miljøpris.

Les også: 2012: Den norske turistforening (DNT) fikk miljøpris av Elvestuen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 6 år siden.**