Grønnere, rausere og mer sosialliberal regjering

Foto: Skjermdump Karin S. Frøyd

Venstre tok steget – å være med å danne ny regjering. Vi vil nå bidra og ta samfunnsansvar og få igjennom mer politikk som vi mener er best for Norge. Vi tar ansvar for framtidas generasjoner, vi tar vare på naturen, vi gir alle barn muligheter til å lykkes i livet, og vi skaper nye arbeidsplasser i hele Norge.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 6 år siden.**

Denne uken er Stortinget med og diskuterer Jeløya-erklæringen fra den nye regjeringen. Nå starter vi i Venstre jobben med å føre Norge inn i en en grønn, raus og sosialliberal retning.

Venstre har fått på plass flere viktige saker i regjeringserklæringen. Det er disse seirene som beviser at vi får til mye når vi bygger landet i regjering, mer enn ved å sitte utenfor og påpeke alt som er feil.

Vi er stolte over våre gjennomslag
* Vi har vernet Lofoten, Vesterålen, Senja — OG Jan Mayen, iskanten, Skagerak og Mørefeltene – fra oljeutvinnng i HELE stortingsperioden.
* Økt satsning på å rense og begrense utslipp i hav og fjorder er på plass.
* Likeledes en bedre skole for kunnskap og like muligheter, og flere faglærte lærere.
* Barn i lavinntektsfamilier får heretter GRATIS halvdagsplass i SFO, slik vi gjennomførte for barnehagene.
* En rusreform som legger til rette for behandling av de som trenger det mest.

Norge står overfor mange og store utfordringer, samtidig som vi har de beste mulighetene for å løse dem. Det er opp til oss alle å bruke de mulighetene, vi gjør det nå gjennom regjeringsdeltakelse.

Magdalena Lindtvedt

Vi skal fullføre omstillingen i norsk økonomi, vi skal oppfylle Norges klimaforpliktelser, og vi skal skape et mer inkluderende arbeidsliv. Tilrettelegging for flere arbeidsplasser med bedre vilkår for gründere og småbedrifter. Videre skal regjeringen sikre gode velferdsordninger, redusere fattigdom — særlig blant barnefamilier — og vi skal gjennomføre et integreringsløft som skal sørge for at flere løftes ut av utenforskap og fattigdom.

En mindretallsregjering må få flertall for politikken i Stortinget. I fellesskap klarer vi å skape gode løsninger for folk. I tida som kommer trenger vi partier og politikere som tar felles ansvar og som sammen arbeider for en bærekraftig velferdsstat for framtida.

Karin S. Frøyd

Vi er glad for at vi har fått en grønnere, rausere og mer sosialliberal regjering som setter folk først og er på lag med framtida. Vi som jobber for Venstre lokalt ser også fram til en tett dialog med vår stortingsrepresentant Carl-Erik Grimstad og regjeringen om viktige saker for oss i Vestfold.

En blågrønn regjering skal være en regjering som jobber for å skape gode politiske løsninger over hele landet, og det er vi i Vestfold klare for å bidra til.

Magdalena Lindtvedt, fylkesleder Vestfold Venstre
Karin S. Frøyd, sekretær Vestfold Venstre