Ti dager igjen. Nå avgjøres det!

Foto: Privat

Valget nærmer seg med stormskritt. Venstre gikk inn i valgkampen svake meningsmålinger og lå godt under sperregrensa. I Akershus ramlet jeg nesten ut av Stortinget. Men det har snudd. Vi er i medgang.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 7 år siden.**

Kjære Venstre-medlem!

De siste to ukene har Venstre hatt flere nasjonale målinger som har vært over sperregrensen. Aftenpostens siste måling på 4,9 prosent viser at vi er på vei mot forrige valgs oppslutning på 5,2 prosent. Den siste målingen som er utført i Akershus ga oss 5,6 prosent.

Vi hadde ikke fått til dette uten dere. Venstres medlemmer som står på stand, banker dører og snakker varmt om Venstre med venner og kollegaer hver eneste dag. Det er grasrota i organisasjonen, Venstres medlemmer, som avgjør valget. Dere er utrolig viktige.

Ta med deg dette i jakten på nye velgere: Ti gode grunner til å stemme Venstre

Sjekk Trines ti gode grunner til å stemme Venstre.

Nå er det ti dager igjen til valget. Jeg vil oppfordre alle til å gjøre en jobb helt inn, så vi kan knuse alle spådommer om Venstre under sperregrensa. Én million velgere sitter på gjerdet og vet ikke hva de skal gjøre. Mange av disse stemte Venstre ved forrige valg, og vi må få de med på laget igjen. Derfor har jeg noen forslag:

• Snakk varmt om Venstre med kollegaer, venner og familie de neste ti dagene.
  • Legg ut minst to oppdateringer på Facebook om hvorfor du stemmer Venstre. Del gjerne Akershus Venstre eller Venstre sentralt sine poster.
  • Ta på en Venstre-button.
  • De som smiler mest vinner valgkampen

For vi har vanvittig mye å være stolte av. Venstre har hatt store gjennomslag i perioden som har vært. Trenger du gode eksempler kan du lese mer her: https://www.venstre.no/seiere/

«Jeg kunne blitt drapsmann. Jeg kunne blitt narkoman. Jeg kunne kanskje til og med blitt ekstremist», skriver Abid Q. Raja.

Jeg skrev et innlegg i Morgenbladet for en ukes tid siden. Dette har fått usedvanlig god respons fra folk der ute. Dersom du ikke har lest det, eller kjenner noen som gjerne vil bli litt bedre kjent med den de skal stemme på, ta gjerne en titt.

Venstre er et lite parti som ikke er tilknyttet særinteresser. Godt er det, men det gjør også at Venstre har mindre økonomisk handlingsrom i valgkampen. Vi trenger fortsatt penger til å trykke flyere og sørge for at aktivistene, som jobber natt og dag, har noe å spise. Har du lyst til at Venstre skal ha en solid plass i norsk politikk? Vil du gjerne ha meg, og helst også Solveig på Stortinget?

Bidra gjerne med en slant ved åvippse til Akershus Venstre #81429

Du kan også benytte kontonummer: 1720.27.18639