Hva vil du at Venstre skal mene?

Ill: Baard Salvesen

Skal vi fjerne fraværsgrensa i videregående skole? Er det en god ide å stille norsk-krav for ansatte i barnehager? Bør studiestøtta økes? Akershus Venstre inviterer til politisk verksted på Venstres stortingsvalgprogram, som nylig ble lansert, torsdag 15. september, kl. 19-21, på Galleriet, Schweigaardsgate 12, med oppvekst og skole som tema.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 8 år siden.**

Meld deg på Facebook-arrangementet.

Oppvekst og skole

Vi tar for oss den delen av programmet som handler om oppvekst og skole. Kapitlene: Kunnskap og like muligheter fra s. 53 – 64, Forskning og høyere utdanning i verdensklasse, s. 66 – 71 og En familiepolitikk som setter barn i sentrum, s. 130 – 135.

Vedtas av landsmøte

Venstres programkomité har levert 1.utkast til Venstres nye stortingsvalgprogram. Fristen for innspill til førsteutkastet er 1.november, og endelig forslag til stortingsvalgprogram legges frem før jul og skal vedtas på landsmøtet i Venstre.

Akershus Venstre skal ha flere medlemsmøter der vi diskuterer innholdet og blir enige om noen innspill å sende inn.

Nestledere i Akershus Venstre, Tiril og Eirik, er ordstyrere.

Programutkast

Forbered deg ved å lese programutkastet, og gjerne stortingsvalgprogrammet fra i fjor.

• Utkastet til stortingsvalgprogram finner du her.
  • Stortingsvalgprogrammet for denne perioden (2013-2017) finner du her (PDF).

Vel møtt til debatt og politisk verksted!

Scweigaardsgate 12: Forbi hovedinngangen, ned rulletrappa, opp en rulletrapp igjen, og så vil dere se skilt til Schweigaardsgate 12. Heis opp i 5. etasje.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 8 år siden.**