Arbeid for alle

Torild Jørgensen, delegat for Akershus på Venstres landsmøte 2016, Foto: Eidi Ann Hansen

-Venstre vil ha alle ut i arbeid, sier Torild Jørgensen, delegat for Akerhus på Venstres landsmøte. -Også de med redusert arbeidsevne.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 8 år siden.**

Hun fikk følgende to punkter inn i uttalelsen Arbeid for alle:

• Vurdere innføring av fritak for arbeidsgiveravgift til bedriften, ved ansettelse av personer med redusert arbeidsevne
  • Gi tilleggspoeng i offentlige anskaffelser, til bedrifter ved ansettelse av personer med redusert arbeidsevne

Med dette sikret Torild og Akershus at de med redusert arbeidsevne også får en sjans i arbeidslivet.

-Det er mange unge som ikke klarer å få seg jobb fordi de ikke er produktive nok på arbeidsplassen. Selv om de får prøve seg i arbeidslivet, må de ofte gå fordi de ikke henger med. Det tar for mye tid for leder og kollegaer å hjelpe dem. Men det er mye bedre at de jobber litt, i stedet for å sitte hjemme på trygd, sier Jørgensen

-Hvis Venstre får dette igjennom, kan bedrifter ansette funksjonshemmede, og få kompensert at de ikke kan produsere for full maskin.

-Da har vi tatt et langt steg for å få alle ut i arbeid, avslutter Jørgensen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 8 år siden.**