Slutten på en æra

En overveldet Rebekka Borsch takkes av som fylkesleder., Foto: Steinar Bleken

6 år er gått siden Rebekka Borsch ble valgt til leder i Buskerud Venstre. På årsmøtet gikk hun av og fikk mange godord med seg på veien.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 8 år siden.**

Hun hadde underrettet valgkomiteen om at hun ikke tok gjenvalg denne gangen og årsmøteforsamlingen var forberedt. Rebekka Borsch ble behørig takket av for den formidable innsatsen hun har gjort for Buskerud Venstre.

Takk!
Det ble mange takketaler. Nyvalgt fylkesleder Erik Hørluck Berg, politisk nestleder Helge Stiksrud og organisatorisk nesteleder Tove Hofstad holdt alle hver sin tale til Rebekka. De la vekt på hennes evne til å lede, påvirke og få ting gjort. Latter, humor og seriøsitet i en god blanding – det er Rebekka.

Det vanket både godord og gaver da Rebekka Borsch gikk av som leder av Buskerud Venstre. Fra venstre: Helge Stiksrud; Rebekka Borsch, Erik Hørluck Berg og Tove Hofstad.

Samfunnsdebattant
Hennes meritter ble også nevnt, alt fra den spede begynnelse i lokallaget i Røyken til styreplass i Buskerud Venstre, de siste 6 årene som leder.

Utallige kronikker og leserinnlegg i både lokale og nasjonale medier, TV-debattant, sentralstyreplass, programkomité 2013 med mer.

Buskerud Venstre + Rebekka = sant
Naturlig nok vanket det gaver på en slik dag. Rebekka fikk lokalt øl og gavekort fra fylkeslaget og Røyken Venstre. Dessuten et innrammet bilde med teksten “Buskerud Venstre + Rebekka = sant”.

En æra er over, men Rebekka fortsetter i sine verv som lokalpolitiker i Røyken kommune og leder i Internasjonalt Utvalg i Venstre.

Rebekka har profilert Venstre på en flott måte hittil og det er vi trygge på at hun vil gjøre også i fremtiden.

Rebekka + Buskerud Venstre = sant
**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 8 år siden.**