Årsmøtet i Akershus Venstre, 5. mars 2016

Foto: Morten Skåningsrud

Akershus Venstres fylkesårsmøte avholdes , 5. mars 2016 på Vitenparken i Ås. Fylkesårsmøtet er øverste organ i Akershus Venstre og består av valgte delegater fra lokallagene, representanter fra fylkeslaget, stortingsrepresentant og sideorganisasjoner.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 8 år siden.**

NB: Redaksjonsnemndas innstilling og lenke til skjemaet som skal brukes ved forslag til endringer ligger i mappa på Google.

Sted: Vitenparken på Ås, universitetscampus
Dato: 5. mars
Tid: Registrering 0900, møtestart 09:30. Felles avgang til Den Blinde Ku kl. 1830, hvor det serveres middag.

Komme seg dit

Toget går 0818 fra Oslo S og er framme på Ås kl 0846. Der vil det stå en hyggelig representant fra Ås Venstre (eller to) som vil eskortere dere til Vitenparken.

Delegater og fullmaktsskjema

Alle lokallag må medbringe fullmaktsskjema (PDF), signert av lokallagsleder og sekretær (styremedlem). Dette skjemaet skal inneholde navnene til alle de årsmøtevalgte delegatene fra deres lokallag.

Varadelegater kan delta på årsmøtet med fulle rettigheter om det er forfall blant de faste delegatene i delegasjonen. Alle medlemmer i Akershus Venstre har anledning til å følge årsmøtet som tilhørere.

Møteboka

Møteboka, med kjøreplan og sakspapirer, finner du her (docx).

Frister

Fristene for forslag til årsmøtet: vedtektsendringer, kandidater til valgkomiteen, politiske uttalelser er gått ut.

For sent innkomne forslag må ha 2/3 flertall for å kunne bli tatt opp til behandling.

Ta ordet

Hver delegat får utlevert et delegatskilt ved registrering – et ark med et grønt nummer på den ene siden og et grønt nummer på den andre. Dette skiltet benyttes når man ber om ordet. For å be om ordet til innlegg rekker man opp skiltet med det grønne nummeret synlig: vis nummeret tydelig mot møtelederbordet. For å be om ordet til replikk rekker man opp skiltet med det røde nummeret synlig. Delegatskiltet benyttes også ved voteringer. Gi skiltet til fullmaktskomiteen om du forlater møtet underveis. Dette er for at vi til enhver tid skal kunne ha oversikt over hvor mange stemmeberettigede som befinner seg i salen.

Stemmesedler

Hver delegat får utdelt en bunke med nummererte stemmesedler. Stemmesedlene benyttes ved skriftlige voteringer, vanligvis ved personvalg. Pass godt på stemmesedlene: Du vil ikke få utlevert nye om de blir borte. Vær også oppmerksom på at stemmesedlene er nummererte i stigende rekkefølge.

Konstituering av Venstrekvinnelaget

Etter lunsj, kl 1200 er det satt av tid til konstituering av Venstrekvinnelaget.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 8 år siden.**