Trond Ingebrigtsen er ny leder i Harstad Venstre

Trond Ingebrigtsen, leder Harstad Venstre, Foto: privat

Trond Ingebrigtsen (42) ble i dag enstemmig valgt som ny leder i Harstad Venstre. Tidligere leder Maria Serafia Fjellstad takker for seg etter fire gode år, og ønsker velkommen en ny leder som kan utfordre og utfylle ei aktiv kommunestyregruppe.

Ingebrigtsen har vært aktiv i Harstad Venstre siden 2012, og har i denne perioden også vært lokallagets nestleder. Han er fra Harstad, og var ferdig utdannet legemiddelkonsulent ved Universitetet i Tromsø i 1998. Siden da har han hatt Nord-Norge som sitt arbeidsområde. Trond Ingebrigtsen er opptatt av unges oppvekstvilkår, blant annet lik mulighet til deltakelse i idrett og aktivitet uavhengig av økonomisk bakgrunn. Han er også opptatt av langsiktig verdiskaping, miljøvern og utdanning. Ingebrigtsen har også erfaring fra styrearbeid gjennom flere år i Landsås Hånballklubb.

Et godt besøkt årsmøte hadde i dag grundige og gode debatter om hjemmetjenester etter innledning fra Roger Rasmussen fra Harstad kommune og Trude Wester fra Privat Omsorg Nord, før også uttalelser om forsvaret, om asylpolitikk og om miljø ble vedtatt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 8 år siden.**