Stefan Hansen (V) er valgt som leder i HOK

Stefan Hansen, ny leder i HOK, Foto: Anne Jorid Gullbrekken

Stefan Hansen ble valgt av kommunestyret som leder i Hovedutvalg for oppvekst og kultur for den kommende fireårsperioden.

Han er spent på arbeidet i HOK, og ser fram til å samarbeide med administrasjonen og de andre politikerne i kommunestyret om å få til en så god skole som mulig.

Hans viktigste saker er en skole med god voksentetthet, full barnehagedekning og flere gang- og sykkelveier .

– Politisk er jeg opptatt av å tenke langsiktig. Jeg er opptatt av at man tenker lenger enn neste valg når man tar avgjørelser og at folks meninger må bli hørt. Og dersom man skal kunne få høre folks meninger, er det viktig med informasjon og åpenhet.
– Jeg ønsker at Rissa kommune skal bli oppfattet som en raus og god kommune, sier Stefan.

– Skolen må prioriteres. Det er andre utfordringer i dagliglivet på skolen nå enn det var for bare 10-15 år siden. Dette må det taes hensyn til og tilrettelegges for. Lærerne må få ta tilbake klasserommet og slippe endel av skjemaveldet og byråkratiet.

– Sosiallærere, helsesøstre, psykiatritilbud og andre tilbud bør bli tatt inn i skolen i større grad.

– Barnehagedekningen må være så god som overhodet mulig (100%). Rissa kommune kan ikke være bakpå når det gjelder dette tilbudet. Det betyr mye for småbarnsforeldre som ønsker å flytte til kommunen vår. Kommer en småbarnsfamilie flyttende , genererer det mye mer inntekt til kommunen, enn utgiften til en barnehageplass.

Stefan får også det politiske ansvaret for kulturen. Det er et rikt kulturliv i kommunen, og det blir viktig å støtte frivilligheten og de aktive lag og organisasjonene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**