Maria Serafia Fjellstad som varaordfører etter stor framgang i Harstad

Maria Serafia Fjellstad, Harstad Venstre, Foto: Martin Kaarby

Årets valg ble et brakvalg for Harstad Venstre. Målsetningen om doblet oppslutning ble nådd, og resultatet 11.1% er det beste for Harstad Venstre siden 1955. Med 4 mandater i et kommunestyre på 35 stiller Venstre sterkt! De siste dagenen har Arbeiderpartiet, Venstre, Kristelig Folkeparti og Senterpartiet forhandlet fram en tverrpolitisk plattform som danner grunnlaget for samarbeid de neste fire årene. Venstre har vært opptatt av å fronte grønn byutvikling, miljø og forebyggende helse inn i denne plattformen – og er i dag stolt over å være med å presentere innholdet. Herfra kan særskilt nevnes at vedtaket om Sentrumsplan fra 24.juni skal oppheves, satsning på tidlig innsats i barnehage, satsning på helsestasjon, satsning på Frisklivssentralen, miljøsertifisering av kommunale virksomheter, satsning på sykkel og kollektiv, i tillegg til store prosjekter som ny Harstad skole og realisering av Helsehuset.

Partiene er enige om Marianne Bremnes fra Arbeiderpartiet som ordfører, og Maria Serafia Fjellstad fra Venstre som varaordfører. Etter en valgkamp for videre utvikling av Harstad sentrum og også ny Harstad havn har stått sentralt for Venstre er vi glade for at Venstres Jan Fjellstad vil gå inn som Havnestyrets leder. Venstre vil også ha medlemmer hvert av de øvrige utvalgene, som gir oss mulighet til å påvirke politikken som føres tidligere og bredere. Gjennom å utvide utvalgene til 9 sikrer vi også en bredest mulig representasjon fra de 9 partiene i kommunestyret – noe vi også tror er et rett trekk for demokratiet.

Politisk_plattform_Ap_V_SP_KrF”>Her er selve den politiske avtalen:

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**