Takk for fortsatt tillit

Nøtterøy Venstre

Vi beholder to representanter i kommunestyret

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Nøtterøy Venstre vil med dette takke alle som stemte på oss, for fortsatt støtte.

Når stemmene nå er talt opp, ser vi at vi beholder to representanter i kommunestyret på Nøtterøy. Dette til tross for at antallet kommunestyremedlemmer er redusert fra 41 til 35 ved dette valget. Vi fikk som sist 5,5 prosent av stemmene, og tangerer med det rekorden dette århundret fra valget i 2011. Selv om valgdeltakelsen var noe lavere ved dette valget enn ved kommunevalget sist, får vi omtrent det samme antallet stemmer. Vi går fra 599 til 589 stemmer. Valgdeltakelsen i 2011 var 67,3 prosent, mens den i år ble 63,9 prosent. Det er 3,4 prosentpoeng og 6,24 prosent lavere enn sist. Om vi da legger til grunn våre stemmetall disse to valgene, ser vi at vi har hatt en fremgang på 4,57 prosent.

Nøtterøy Kommunestyre 2015-2019
Kommunestyre Nøtterøy 2015-19

Kommunestyret vil ha følgende sammensetting i perioden 2015-2019. Arbeiderpartiet 11, Høyre 11, Fremskrittspartiet 5, Venstre 2, Kristelig folkeparti 2, Miljøpartiet de grønne 2 og Felleslista for sosialistisk venstreparti og Rødt 2. Nøtterøylisten mot bomring, for Vestfjorden og Senterpartiet som også stilte liste ved valget på Nøtterøy, fikk ikke nok stemmer til å bli representert i kommunestyret.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**