Derfor bør du stemme Venstre i Haugesund

Haugesund Venstre

MayBrittVihovde

Som Haugesund Venstres ordførerkandidat mener jeg selvsagt at det er mange gode grunner til å stemme Venstre.

Vi må å få orden på økonomien i Haugesund. Det kan vi bare klare om vi våger å prioritere, og prioritere det viktigste først.

Vi skal satse på skole og oppvekst. Det skal være trygt og godt å vokse opp for alle barn i Haugesund, også de som vokser opp i familier med liten inntekt.

Både innen skole, barnehage og ellers må vi fange opp de som faller utenfor, så tidlig som mulig. Vi må gi lavtlønte familier lavere kostnader i barnehage og SFO. Vi må også arbeide for at så mange voksne som mulig kommer ut i jobb, det er den beste måten å bekjempe fattigdom på.

Det skal være enklere å leve miljøvennlig, derfor må vi gjøre det mer attraktivt å sykle og reise kollektivt. Jeg vil ikke bygge ned en millimeter av våre friområder, grønn grense er hellig. Det skal også utredes alternativer til 4 felt gjennom Karmsundsgata. Denne saken kommer ikke jeg til å gi meg på.

Det er alltid lett og finne gode formål å bruke pengene på, men skal vi kunne gi gode velferdstjenester må vi også ha skatteinntekter. Derfor er det så viktig at vi spiller på lag med bedriftene våre som nå skal omstille seg fra oljeavhengighet til å kunne konkurrere på globale markeder innen fornybar energi. Vi må sikre at de får rammebetingelser som gjør at de klarer denne omstillingen og skaper framtidsretta arbeidsplasser.

Jeg håper at du, som jeg, ønsker at Haugesund skal utvikle seg til en liberal, urban og fremtidsrettet by, slik at den blir en grønn by med rom for alle. I den sammenhengen må vi også løfte blikket ut over vår egen by, og vi må ta imot vår del av dem som i dag flykter for livet. Jeg ønsker deg et godt valg og ser helst at din stemme går til Venstre

May Britt Vihovde
ordførerkandidat for Haugesund Venstre