Sunne folk i sunn natur

Leserinnlegg
Avisinnlegg, Foto: Poppe-Holmdahl

Hvordan skal vi legge til rette for godt liv?

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Dette innlegget av Nøtterøy Venstres kommunestyrerepresentant Joachim Bræk Poppe-Holmdahl, sto å lese i lokalavisa Øyene 10. september 2015.

Alle skal ha tilgang på god, sunn og næringsrik mat. Vi trenger det for å holde oss friske, og for å kunne ha et godt liv. Dette gjelder både privat og når en er på en institusjon.

Venstre har programfestet at vi skal jobbe for at all mat som serveres på våre institusjoner, skal være av en slik karakter at det appellerer til glede og spiselyst. I omsorgsboliger, sykehjem, barnehager, skolefritidsordninger, ungdomshus og hvor det enn måtte være vi skal servere mat, skal maten være sunn, innbydende og næringsrik. Både den oppvoksende slekt, og de som allerede har vokst opp, fortjener variert bra mat.

Skal vi kunne dyrke denne maten, må vi ta vare på de områdene som er fruktbare. Da kan vi få kortreist mat i hele landet. Venstre har programfestet at vi skal verne om den dyrkbare jorda vi har, slik at denne maten kan komme raskt fra jord til bord.

Vi må også ta vare på fjorder og fjell. Vi tok i sin tid initiativ til å opprette Færder nasjonalpark. Den kom på plass på rekordtid, og i disse dager feires toårsjubileum. Skal vi også i fremtiden kunne nyte godt av det naturen har å by på, må vi ta vare på den. Det vil vi fortsette å jobbe for, om vi får din tillit ved valget.

God appetitt! Både på livet og på maten.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**