8% på siste meningsmåling

Foto: Jo Straube

Det blir tett løp mellom rød og borgerlig side i Oslo. -Venstre fikk 8% på sist måling. Det er på nivå med 2011 og viser at vi med høy aktivitet frem til valglokalene stenger kan øke oppslutningen fra sist valg, sier Espen Ophaug, leder i Oslo Venstre. Venstre er nøkkelen til borgerlig flertall i Oslo.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

MDG fikk nærmere 10% på målingen. Slaget om å bli tredje størst i Oslo står derfor mellom de to miljøpartiene MDG og Venstre.

– Det er hyggelig at miljøsaken er så viktig for så mange, sier Ophaug. Til tvilerne vil han understreke at Venstre har fått betydelig gjennomslag for sin miljøpolitikk.

– Guri Melby og Ola Elvestuen har fått gjennomslag for tidenes miljøsatsing i Oslo, med gode resultater, spesielt i kollektivtrafikken, peker han på.

Venstre står trygt på borgerlig side, og ønsker et byråd med Høyre og KRF. – Det er med disse vi har vist at vi kan gi Oslo landets beste skole og kollektivtrafikk, samtidig som vi har en bærekraftig økonomi uten eiendomsskatt, sier Ophaug.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**