Politisk forbrødring under #nattinaturen

Anja Johansen (Nordland Venstre), Veronica Pedersen (FrP), Anita Sollie (H), Mats Hansen (V), Hilde Lillerødvann (SP), Geir Waage (AP), Foto: Erling Solvang

I forbindelse med åpningen av Friluftslivets uke på lørdag ønsket Norsk Friluftsliv å sette ny norsk rekord ved at minst 50.000 sov ute i naturen. Målet med arrangementet var å skape mer oppmerksomhet om friluftsliv, og å få med flere ut i naturen i Friluftslivets år 2015.

En natt i naturen trenger ikke å være en vanskelig eller storstilt ekspedisjon. Små turer gir store opplevelser – og ofte kan det enkle være det beste. I den anledning hadde Venstre i Rana invitert samtlige politiske parti til Hauknesstranda for en natt i naturen.

Hauknesstranda er et av mange bynære friluftsområder i Rana og deltakerne ønsket å sette fokus på hvor heldige vi er som har naturen rett utenfor dørstokken.

Et bredt politisk flertall bestående av Mats Hansen og Mary Ann Dahl (Rana Venstre), Anja Johansen (Nordland Venstre), Anita Sollie (Høyre), Veronica Pedersen (FrP), Geir Waage (AP) og Hilde Lillerødvann (SP), samt Erling Solvang fra Naturvernforbundet, møtte opp til grilling og bålkaffe og bidro til å skape en god stemning på Hauknesstranda.

Jeg har alltid vært glad i å være på tur og å sove ute, så da jeg fikk vite om arrangementet tok jeg kontakt med de andre partiene i Rana og inviterte de med. Jeg er veldig glad for at så mange møtte opp på en lørdag kveld, og at det ble en bred politisk oppslutning, sier Hansen (V) som tok initiativ til arrangementet.

Sammenkomsten fortsatte utover kvelden, og det ble servert både bålkaffe og grillmat. Dessverre hadde ikke alle anledning til å overnatte ute, men gjengen fra Høyre, FrP og Venstre krøp inn under soveposene rundt midnatt og avsluttet kvelden med en natt i naturen. Nå er det din tur!

Anita Sollie (H), Erling Solvang (Naturvernforbundet), Veronica Pedersen (FrP) og Mats Hansen (V)

Denne teksten er også publisert på Rana Blad sine nettsider

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**