4. kandidat Helle Røstad Aunan

Foto: Fotograf Hattrem

Helle Røstad Aunan (27) er Venstres 4. kandidat ved kommunevalget.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Helle Røstad Aunan er psykiatrisk sykepleier og bor på Nesset i Levanger.Hun jobber for Psykiatrisk klinikk, i tillegg til at hun studerer «motiverende intervju» (endringsfokusert samtaleteknikk) ved HiNT.
Helle Røstad Aunan er spesielt opptatt av helse, pårørendearbeid, skole og oppvekst.

Helse: Det ønskes større fokus på forebygging av rusproblematikk blant unge. Her snakker vi om tidlig intervensjon, tverrfaglig samarbeid og god samhandling mellom kommune og spesialisthelsetjeneste. Nyere forskning blir viktig for å se hva som fungerer.

Lavterkeltilbud må også utvides og videreutvikles. Barn – og unge trenger flere aktivitetstilbud på fritiden, og voksne som ser dem og er tilgjengelig.

Pårørendearbeid: Bedre ivaretakelse av pårørende. Dette gjelder både barn som pårørende og foreldre som pårørende. Vi må forbedre de tilbudene vi har, og dele informasjon, kunnskap og kompetanse med hverandre.

Skole – og oppvekst: Barns fysiske, psykiske og mentale helse må ivaretas. Dette innebærer god kartlegging og tilrettelegging for hvert enkelt individ. Jeg ønsker flere miljøterapeuter inn i skolesystemet. Tverrfaglig samarbeid for å iverksette tiltak er viktig. Vi må minske antallet elever som ikke klarer/sliter med å fullføre skoleløpet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**