Gjør Laksevåg grønnere

Foto: Francisco Munoz

Venstre vil gjøre Laksevåg grønnere. Vår øverste Laksevåg-kandidat er Åsta Årøen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Last ned hele Laksevåg-brosjyren vår her.

Ren luft i Loddefjord

Det bør være en selvfølge at alle bergensere har trygg, ren luft å puste i. Dessverre er det fortsatt problemer med giftig luft i deler av byen vår. Venstre har fått på plass luftmålere i Loddefjord og fått gjennomslag for at det skal innføres køprising i 2016. Vi vil ha giftlokkene bort fra Bergen.

Barnehage der du bor

Venstre vil jobbe for at alle som ønsker det, skal få tilbud om barnehageplass i nærheten av der de bor. Kort vei til barnehagen er god politikk for barna, for foreldrene og for miljøet. Det er fortsatt slik at mange i Laksevåg bydel får barnehageplass langt unna hjemmet. Det vil Venstre gjøre noe med.

Et løft for Indre Laksevåg

Vi vil utvide områdesatsingen på Indre Laksevåg. Et løft
for hele området rundt Damsgård skole vil gjøre Laksevåg til en enda bedre bydel å bo i, med et attraktivt sentrum. Laksevåg er i ferd med å gå fra å være en bydel med problemer, til å bli en spennende bydel i vekst. Venstre vil at den positive utviklingen skal fortsette.

Bibliotek på Laksevåg

Venstre vil satse på bibliotekene. Et godt bydelsbibliotek gir ikke bare et godt bibliotekstilbud, det løfter et helt område. Biblioteke er viktige møteplasser som gir et uvurderlig tilbud til folk i alle aldre. Venstre vil ha bydelsbiblioteket tilbake på Laksevåg.

Tilrettelegging for barnefamilier

Flere barnefamiliermå føle seg hjemme på Løvstakksiden og i Indre Laksevåg. Det er fortsatt for mange som bare bor i området en kort periode. Venstre vil legge til rette for gode levekår for barnefamilier og god integrering av innvandrerfamilier. Flere må få sjansen til å eie sin egen bolig.

Les resten av programmet vårt her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**