Programmet er vedtatt

Kristiansand Havn
(Foto: CC Roberth Smith / Flickr.com)

Kristiansand Venstres program for perioden 2015- 2019, Et liberalt og grønt Kristiansand, ble vedtatt på medlemsmøtet 18. mai.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Fullt hus på kontoret sørget for gode og lange debatter rundt de nærmere 40 innsendte endringsforslagene, da Kristiansand Venstre behandlet og vedtok programmet for neste bystyreperiode: Et liberalt og grønt Kristiansand. Særlig noen saker skapte høy temperatur. Veidebatten endte med flertall mot å bygge en ytre ringvei nå, mens den lange debatten om søndagsåpne butikker endte med et nei.

Førstekandidat Ivar Bergundhaugen er fornøyd med resultatet, og klar for å ta det med seg, både inn i valgkampen og i bystyret de neste fire årene:

Programmet viser at Venstre er et viktig parti for miljøet. Det er mulig å være både grønn og næringsvennlig samtidig. Medlemsmøtet var også tydelige på at vi skal fortsette inneværende periodes viktige arbeid for oppvekst, kultur og byutvikling!

Hele programmet kan lastes ned her.
Du kan også trykke deg inn på hvert enkelt kapitel i listen under.

1. Innledning
  2. Oppvekst
  3. Miljø og byutvikling
  4. Transport og samferdsel
  5. Næringsliv
  6. Helse
  7. Levekår
  8. Kunst og kultur
  9. Demokrati og mangfold

Vil du ha ytterligere informasjon eller kommentarer om programmet, kan du kontakte Ivar Bergundhaugen på 909 95 424.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**