Trine og Iselin besøker Ålesund og Giske 29.mai

Trine Skei Grande, leder i Venstre, kommer til Ålesund og Giske, fredag 29.mai. Hun har med seg stortingsrepresentant og utdanningspolitisk talsperson, Iselin Nybø.

Første punkt på programmet er et stopp på Parken Scandic Hotel, der Trine vil holde et åpningsinnlegg på konferansen ”Grønn Skipsfart – et maritimt kinderegg”. Deretter går turen til Ålesund videregående skole, avdeling Volsdalsberga. Der får de først møte lærere og tillitsvalgte elever, og deretter skal Trine ha en time samfunnsfag med klasse 2MAR3, som er maskinister/motormenn.
Så går turen til Hessa skole, der de får møte Aksjonsgruppa for Hessa. Iselin Nybø skal i tillegg besøke Trollhaugen barnehage.

På Giske skal de besøke Giske Oppvekstsenter, som både er skole, barnehage og SFO, og de skal besøke en småbarnsfamilie på ettermiddagen.

Hvorfor? – Venstres leder og utdanningspolitiske talsperson reiser rundt i hele landet denne våren fra Kristiansand i sør til Alta i nord. Dette for å bli bedre kjent med gode eksempler på alt det bra som skjer i skole- Norge, og ta med seg innspill på utfordringer videre i politikkarbeidet til Venstre.
Spesielt er de opptatt av å bli bedre kjent med hvordan småbarnsforeldrenes hverdag kan bli møtt med bedre løsninger for å sikre frihet til familien og kvalitet for barna.

Pressen er hjertelig velkommen til å bli med på hele, eller deler av denne dagen.

Fullstendig program med detaljer om møtesteder og tidspunkt er vedlagt.

Vennligst ta kontakt for mer informasjon:

Kirsti Dale – ordførerkandidat for Venstre i Ålesund

Tlf. 90525818