Satser på grønnere tider

Terje Breivik og Ola Elvestuen innleder i dag forhandlingene om et grønt skatteskifte. Her avbildet sammen med parti leder Trine Skei Grande på Venstres landsmøte i 2015., Foto: Jo Straube
Ola Elvestuen og Terje Breivik presenterte uttrekkskriterier for SPU
Venstres landsmøte i 2015

Grønne lunger, billigere buss og nye miljøvennlige arbeidsplasser er blant lovnadene til folk i Tromsø. Venstres førstekandidat Jonas Stein lover en valgkamp i miljøets tegn.

Venstre ønsker en ny politikk der Norge skal lede an i en overgang fra fossil til grønn økonomi, noe som også vil prege høstens kommunevalg.

– Vi ønsker en grønn bysamfunnsutvikling i Tromsø. Vi ønsker å bo i en by med lavere karbonutslipp, mindre privatbiltrafikk og mer kollektivtrafikk. Vi vil øke frekvensen på bussavgangene, kollektivtrafikk skal være et billig og godt alternativ til folk. Vi vil ha flere grøntområder i byområdet, sier førstekandidat Jonas Stein.

Les mer i ITromsø

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**